Wireless

Hoera voor de wifi! Want zo kon de mama zich in het ziekenhuis toch een beetje amuseren, kon lifesaver Bumba Maren eindeloos entertainen en konden we onze vriendjes en vriendinnetjes op de hoogte  houden hoe de toestand hier evolueert. (nvdr: maren had RSV én een bacteriele infectie, stelt het al een stuk beter en als ze het zo verder doet vieren wij oudjaar alsnog thuis!).

Maar er zijn nog zware toepassingsmogelijkheden voor draadloze toestanden… heb ik de laatste 48 uur mogen ondervinden. Mijn dochter hing vol met draadjes namelijk. Een infuus, een draad met plakkertjes om de hartslag te monitoren, een zuurstofmetertje met zo’n rood lichtje aan haar grote teen, een zuurstofmaskertje in haar neusje. Niet echt comfortabel dus. En als volwassene kan je dat nog plaatsen en weet je dat zo’n dingen nu eenmaal nodig zijn. Maar leg dat aan zo’n prutsemie van bijna 2 maar uit zenne…. Mijn dochter heeft de verpleging dan ook tot waanhoop gedreven, vooral het zuurstofmetertje met het rode lichtje vond ze een verschrikking blijkbaar en dat moest er dus keer op keer aan geloven… àlle mogelijke dingen hebben ze hier geprobeerd om dat vast te houden maar op alles vond mevrouw mijn dochter wel een manier om het weer los te krijgen. Ondertussen is ze al verlost van een aantal van die vreselijke dingen en werkt enkel het infuus nog op haar systeem.

Maar ik zat zo te denken… zouden sommige van die dinges niet draadloos kunnen? Al die monitoring bijvoorbeeld…. of zou dat al bestaan maar gewoon te duur zijn om aan te schaffen voor een ziekenhuis… Het zou het patientencomfort in elk geval een stuk verhogen, zeker bij jonge kinderen denk ik dan…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Wireless

  1. Helemaal mee eens! Toen ik in november met Kleine Sprot in het ziekenhuis lag, moest ik altijd twee machientjes met snoeren meesleuren als ik hem een propere pamper wilde geven of borstvoeding geven. Ik zat constant verstrikt in die draden…
    Goed om te horen dat het beter gaat met Maren. Ik duim dat jullie snel weer naar huis mogen! En hoe houdt grote broer zich?

    • birgit189 zegt:

      Hij amuseert zich daar goed blijkbaar maar hij mist mama wel… en mama mist haar grote jongen ook natuurlijk. Ben benieuwd hoe hij dit allemaal weer gaat verteren… Het ziekenhuisdébacle van vorig jaar heeft toch een paar maand ‘herstelwerk’ gekost…

      • Katrien zegt:

        Tiemen amuseert zich echt hoor. Er wachten hier al knutselwerkjes en tekeningen om mee naar huis te gaan. Ze hebben spelletjes gespeeld, film gekeken, met playmobil, duplo en poppen gespeeld. Ik heb de nieuwjaarsbrief al gehoord, nog een liedje van op school, liedjes van samson en verhalen over mega Toby, de sterkste van allemaal. 🙂 En hij gaat ook zo sterk worden. 🙂
        En, hij spreekt al over “zijn” slaapkamer 🙂
        Het gemis is er bij moeheid en als hij iets niet krijgt of hij “ruzie” hefet met Janne. 🙂
        Hopelijk verteert hij het goed en heeft hij niet teveel aanpassingsproblemen.
        Want hij heeft gezegd dat hij in de zomer nog eens komt logeren 🙂

  2. missfolies zegt:

    Oh ik hoop dat jullie vandaag thuis kunnen vieren! Nog veel beterschap voor je kleine meid!

Geef een reactie

