Voornemens

De (goede) voornemens dus…

– een beetje gezonder eten en drinken.. meer water drinken, meer fruit eten, minder frisdrank drinken, minder snoepen…. dat zou moeten resulteren in gewichtsverlies (hoop ik). Niet dat ik vééééééél te zwaar ben, maar m’n BMI is toch wel ferm te hoog. Enfin, ik ga hier geen cijfers op het www gooien maar m’n BMI is 26, te hoog dus! Goed voor een paar kilo’s die eraf moeten.

– een speelgoedknuffelbeest maken voor de kinderkankerafdeling van het UZ Gent. Voor de zomer moet het af zijn. Ik heb me nog niet officieel geregistreerd maar een dezer dagen doe ik het! U ook? Hier kan het!

– mijn tandartsfobie aan de kant schuiven en mijn gebit eindelijk eens deftig laten nakijken en verzorgen. Niet dat ik een kweeniehoeslecht gebit heb (gelukkig heb ik vrij sterke tandjes) maar het is toch al een jaar of 5 geleden dat ik nog eens naar de tandarts ging. Wegens fobie. Ja echt. Lacht u maar. Iederéén heeft schrik van de tandarts zegt u? Jaja, bij mij is het méér dan dat gelooft u mij maar. Ik heb niet een tandarts nodig die zegt ‘denkt ergens anders aan’. Ik heb een tandarts nodig die mijn probleem erkent en die er samen met mij aan wil werken. Enfin, van de huisarts kreeg ik een adres en telnr, nu nog een afspraak maken. Sjans dat 2012 nog 11,5 maand heeft om dat voornemen te gelde te maken ;-). (als u zélf een fantastische, begripvolle, zachtaardige tandarts hebt mag u natuurlijk ook altijd de gegevens even doorsturen.. )

– mijn werk op het werk laten en mijn gezin thuis. Als da kan. allé da kan natuurlijk maar of IK da kan? Da weet ik nie. We zullen zien. in elk geval denk ik dat daar de sleutel ligt voor de oplossing van het werkprobleem van de afgelopen maanden….

– mijn budget een beetje beter in de gaten houden… ik heb een bedrag in mijn hoofd dat ik eind 2012 graag op mijn spaarrekening zou zien staan. En dat zal betekenen dat ik wat meer de vinger aan de knip moet houden. En dat begint met een goede spreadsheet met alle inkomsten en uitgaven. Dat is dus het eerste werk. En dan minder spontane uitgaven. Niet toch nog eens het Kruidvat binnenhollen om wat onnodige dingen of in de Hema toch nog dat t-shirtje meenemen of toch nog een ander outfitje gaan kopen voor deze of gene gelegenheid. Mijn eerste goede daad daartoe deed ik al in 2011 eigenlijk. De zoon en ik gingen ons inschrijven in de bib. Geen boeken meer kopen maar gaan ontlenen. En ik ben (een deel van) mijn eigen boekencollectie aan weggeven/verkopen. Wegens plaatsgebrek om te beginnen én om de kas wat te spijzen.

– wat meer bewust bezig zijn met de kindjes. De momenten dat ik alleen ben met Maren niet voor het gemak van de TV-babysit kiezen maar er echt samen mee spelen. Zelfde met Tiemen… terwijl Maren middagdut samen dingen doen. En dat kan zowel samen opruimen zijn als samen cakejes bakken bijvoorbeeld zoals afgelopen zondag. Hij leeft op als ik ‘m mijn onverdeelde aandacht geef en dat hoeft écht niet altijd met dure uitstappen of kadoos te zijn. Tijd is zo kostbaar….

– mij inzetten voor iets, belangeloos.  Allé dat ga ik al doen met die speelgoedknuffel natuurlijk maar ook gestructureerd. En ik heb ook al beslist wàt ik ga doen. Ik ga me actief inzetten in Downsyndroom Vlaanderen, de vereniging voor ouders van downpatiënten. Omdat er nog veel werk aan de winkel is. Ik wil vooral iets doen aan positieve beeldvorming. Omdat ik niet nog eens een interview wil lezen met ouders die een downkind op 26 weken (!) zwangerschap lieten weghalen omdat ‘zo’n kind niet past in onze prestatiemaatschappij’/ ‘we een kind willen dat een kwaliteitsvol leven kan leiden’ /’we dat een broer-zus niet willen aandoen’. Ik ben boos ja, u hebt het goed begrepen. En ik ga die boosheid omzetten in positieve energie.

Voilà het staat op tinternet dus het is waar.  🙂 U mag mij eind 2012 aanspreken over al deze zaken. En dan zal ik u vertellen wat er gekomen is van elk van deze voornemens. Promise!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op Voornemens

  1. TheMiss zegt:

    wat die tandarts betreft: veel succes! De mijne had de eerste 2x precies geduld en kon goed met mijn angst omgaan. De derde keer was ze het precies beu en was ze héél bot, zo hard dat ik zelfs twijfel om terug te gaan. Zoek dus vooral naar ervaringen van mensen en kies niet enkel op basis van een mening van een huisarts!

  2. Weet je wat ik doe als ik wat quality time wil doorbrengen met een van mijn drie kindjes (allez, vooral de twee oudsten dan, de jongste zal dat nog worst wezen)? Ik neem een van hen mee naar de supermarkt. De oudste mag dan bijvoorbeeld met het kinderkarretje rijden, de middelste mag boodschappen in de kar gooien, bij het buitengaan mogen ze nog eens in het autootje, enz. Zo krijg ik mijn taken afgewerkt én de kinderen vinden het leuk om eens alleen met moeke onderweg te zijn.
    Veel succes trouwens met de voornemens!

  3. Lies zegt:

    Mijn beste vriendin was al 15 jaar (!!!) niet meer naar een tandarts gegaan. Die waarbij ze toen is beland, heeft haar zo vriendelijk en lief behandeld dat ze hem een cadeautje heeft gegeven. Daarna is het ook jaren mijn tandarts geweest, echt een supersympathieke vent. Als ik nog in Gent woonde, ik zou er niet aan twijfelen bij hem te blijven gaan. En zelfs nu twijfel ik soms om toch maar weer naar Gent naar de tandarts te gaan, ook al woon ik in Mechelen…
    Tandarts De Dobbeleer
    Coupure Links 117
    9000 Gent
    09 233 43 72

  4. Pingback: dingen die ik met u wil delen 2012/3 | durvendromendenkendoen

  5. Pingback: #40dagenzonderfrisdrank#update2 | durvendromendenkendoen

  6. Pingback: #40dagenzonderfrisdrank#update2 | Wijvenblogs

  7. Pingback: Januari = zorg-voor-jezelf-maand | durvendromendenkendoen

Geef een reactie

