poetsvrouwstress

Morgen komt er een nieuwe poetsvrouw… ik ben de tel kwijt in de poetsvrouwensaga.

In den beginne was er J. een crèmeken van een poetsvrouw met een fantastische persoonlijkheid die voor menig hilarische conversaties zorgde. Ze had maar 1 klein onhebbelijkheidje… ze reorganiseerde graag. Zo kwam ik eens thuis en stond ze te glunderen ‘ik heb mijn man wel even gebeld om te komen helpen want alleen kon ik dat niet’ (vertaal naar plat gents en het is nog grappiger). Owkaykes, mijn ganse living was zo ongeveer verbouwd, bijna alle meubels hadden een nieuwe bestemming gekregen en de tv stond op een plaats zo ver van de kabelaansluiting dat TV kijken geen optie meer was. Ow. Yes. Toen ik verhuisd ben wou ze niet meegaan wegens te lange verplaatsing en achteraf gezien was dat dus bijzonder jammer… want J. was écht ondanks alles de beste poetsvrouw die ik tot hiertoe gehad heb.

Toen kwam er eentje met een drugsprobleem die mijn huissleutel maar niet terug wou geven, toen wat vervangdames, toen een poetsman! Hoezee! Die ongelooflijk veel werk verzette op een ochtend, ik peins dat hij 2 armen én 2 benen tegelijk gebruikte want gans de beneden was gepoetst,alle ruiten binnen en buiten,  de strijk was gedaan én hij had nog wat groenten en aardappelen gekuist en geschild en klaargemaakt voor ’s avonds. Helaas was poetsman ook een dramaqueen met kleine hypochonderneigingskes hier en daar. Exit poetsman.

Toen kwam de Afrikaanse ‘mama’ ofte ‘swatte piet’ zoals de zoon ze wel eens pleegde te noemen in een onbewaakt moment. La mama belde fullcontinu 4 uur aan een stuk terwijl ze aan het poetsen/strijken was. En op een goede dag kwam ik vroeger thuis dan ik ‘gezegd’ had (foei bé! :-))  en lag la mama in mijne zetel in haar onderbroek te telefoneren én te roken. Exit la mama. (ook bij de poetsdienst zelf kreeg ze haar exit trouwens).

Toen kwam onze Turkse reddende engel. Een schat van een madam. Beetje veel ziek zo onverwacht. Om 8.15 uur nen sms sturen ‘ben siek, sory nie komen’ als je om 8 uur verwacht wordt. Not so nice.  Het was ook minder dat ze nauwelijks Nederlands kon. Moeilijk dan om uit te leggen dat je ze éérst wil laten strijken, dat ze niet mag stofzuigen, dat ze dit of dat eens moest meenemen. Maar bon ze heeft ons toch een jaar ongeveer uit de nood geholpen, meer was het ook niet. En ze heeft zelf beslist om haar werkuren te verminderen en ons te dumpen. Ow well….dat hadden we nog niet gehad.

En nu zijn we dus in blijde verwachting van een nieuwe kuisvrouw.” Een wreed goedjen zenne madam, iedereen is er erg kontent van”,  dixit ‘den buro’.  En om de nieuwe Sienenmaria te imponeren ben ik dus nu aan het opruimen, strijken, reorganiseren.

Ik ben wreed benieuwd of ik eindelijk eens geluk ga hebben en die ene witte raaf toch mijn huishouden komt binnengevlogen! Wordt vervolgd!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op poetsvrouwstress

  1. Nathalie zegt:

    *in shock* had die echt uwe living geherorganiseerd?? Owww seg, zou ik ni blij mee zijn.. zeker ni dat ze hare man er dan nog voor belde? Amai nog ni… haha

    Wij hebben ook al slechte gehad zenne.. pff.. vooral dan laten beginnen en vroeger doorgaan.. niet kuisen wat ik gevraagd had.. soms zelfs smeriger dan ervoor (met schoenen over ne natte vloer lopen, gevolg overal voetsporen…)

    Nu hebben we een redelijke goei, ze komt op tijd, ze krijgt redelijk wat gedaan,..

Geef een reactie

