Voor Claire

In mijn ‘gelezen’ boekenlijstje staat sinds vandaag een boek bij dat me heel erg getroffen heeft. En ik wil er dan ook best wat ‘reclame’ voor maken.

Voor Claire (doodgaan/doorgaan driemaal anders) bekijkt het leven en doodgaan van een meisje met muco driemaal anders, eenmaal vanuit het oogpunt van haar mama, eens vanuit het oogpunt van haar (ook aan muco lijdende) zus en eens vanuit het oogpunt van haar broer. Vooral het verhaal van de mama trof me heel erg. Omdat ik mezelf en mijn angsten er heel goed kon in herkennen. Jezelf volledig wegcijferen voor je zieke kind(eren), je andere kinderen tekort doen, àlles doen om dat zwakke vogeltje in je gezin toch zo goed mogelijk te omringen.

De drie getuigenissen zijn pakkend, hartverscheurend bij momenten, heel goed neergepend door de journaliste die het boek schreef. Een boek dat nog efkens zal blijven nazinderen hier. Een aanrader. En hou de zakdoekjes maar bij de hand….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Voor Claire

  1. TheMiss zegt:

    Ik heb de docu erover gezien… Héél aangrijpend!

Geef een reactie

