een zieke jongen

Lijkwit. Bijna doorschijnend. Maar hij komt vrolijk over de speelplaats op me toegehold, uitgelaten kwetterend over zijn dag op weg naar de auto, dus ik maak me nog niet te veel zorgen. We komen thuis, ik doe de deur van de auto open en maak de autogordel los . Een slap vodje kijkt me toe… ‘ik voel me niet zo goed mama’. Zo mogelijk nog witter dan daarnet.

Hij wil wel nog een beetje spaghetti eten maar daarna is het echt helemaal op. Hij ligt uitgeteld in de zetel, wil zonder problemen z’n pyama aandoen en nestelt zich onder een dekentje. Hij drinkt véél en ik geef m een goeie ‘shot’ perdolansiropop en dan bed in, om 18.10 uur slaapt de zieke jongen al.

Gans de avond door is hij om het half uur/uur wakker, wenen, véél drinken, gloeien, luidop dromen, ….als ik ga slapen neem ik ‘m bij me in bed en zo gaan we samen een onrustige nacht in. Rond 2 uur een nieuwe shot perdolan en daarna zijn we 2 uur wakker. (aarrgghh). Maar rond 4 uur valt ie gelukkig weer in slaap en kunnen we toch een paar uurtjes doorslapen nog.

En nu zit ie stilletjes in de zetel naar een film te kijken. De koorts is weg maar veel leven zit er niet in. En mama vraagt zich af of het nu toch gewoon oververmoeidheid was of we straks een herhaling van het scenario van gisteren krijgen….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op een zieke jongen

  1. missfolies zegt:

    Ik hoop alvast dat het scenario zich niet herhaalt. Veel beterschap voor je kleine ventje!

  2. Lies zegt:

    Ocharme zeg. Ik hoop dat wat rust hem erdoor haalt!

  3. Marleen zegt:

    Ik loop een beetje achter… Arme duts toch. Hoe gaat het er nu mee?

Geef een reactie

