Miss Bambam

Ofte de dochter. Ik zeg het al lang, ik wil daar een rozeprinsessefee van maken maar tzal meer een prinses Fiona ‘stampmijnieofikstampu’ type zijn peins ik dan een sneeuwwitje of doornroosje.

Ze is in haar ontdekkingsfase wat betreft kruipen, lopen, buitelen momenteel. Duidelijk. Schoof ze veertien dagen geleden nog een klein zeteltje bij om in de grote zetel te geraken nu heeft ze dat niet meer nodig. Ze zwiert haar ene been naar boven, pakt de plaid vast en hijst zich op de zetel. Om met een paar welgemikte buitelingen naar de volgende zetel te gaan. Ze zorgt er ook voor dat ze plaats genoeg heeft want ze gooit àlles uit de zetel wat ze vindt. Broer moet niet te veel ‘rustig’ in zijn zeteltje naar een filmke kijken want zus komt op zijn schoot gekropen om dan broer vakkundig uit de zetel te werken (nochtans heeft ze identiek hetzelfde zeteltje ernaast).

Ze loopt mooi aan één handje nu, wreed benieuwd wanneer ze dat ook gaat loslaten!

Gisterenavond was broer al heel vroeg onder de wol en was ik in de keuken aan het afwassen. ik dàcht dat Miss Maren mooi tv aan het kijken was. Tot ik plots een gekraai hoor op de trap. Mijn hart stond efkens stil want wie zat daar bijna helemaal bovenaan de trap? Miss Bambam inderdaad. Fier als ne gieter. Tegen dat ik boven was (twee nanasecondes later of zo) had ze zich al omgedraaid, op haar poep gezet en kwam ze mooi trede per trede naar beneden, gierend van het lachen.

Ook in de crèche is ze heel actief, er liggen daar grote kussens en matten waarmee ze allerlei constructies kunnen maken, awel er is geen enkel constructie waar Maren niet op geraakt. En terug afbuitelt. En nog eens. En nog eens. Dringend tijd om nog eens naar de binnenspeeltuin te gaan peins ik.

Geen wonder dat die ’s avonds geen tien seconden wakker ligt en het klokje rond slaapt. #misschien moet mama ook eens wat meer buitelen :-)#

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

