Mijn eigen 40 dagen zonder….

De officiele versie is 40 dagen zonder vlees/vis…. maar dat haal ik nooit. ik ben nogal verknocht aan mijn stukske vlees of vis of gevogelte namelijk. Niet dat wij hier nooit eens vegetarisch eten maar 40 dagen neeje, dat zie ik niet zitten. Dat is niet te doen ook trouwens denk ik, koken is hier echt iets – zeker tijdens de week – wat minuten mag kosten en geen uren en als ik dit hier bv dan zie, dan geloof ik écht niet dat je dat op 10 minuten op tafel zet…. Maar good luck aan de medebloggers die het wel proberen!

Maar ik zit nog met dat ene voornemen, u weet wel, minder frisdrank drinken en snoepen dat maar niet schijnt te lukken.

En ik ga daar nu eens mijn persoonlijke uitdaging van maken sé: 40 dagen geen frisdrank drinken. En met geen frisdrank bedoel ik ook geen light, zero of andere toestanden hé. Géén. Water, fruitsapkes, melk, thee…. dat zal het zowat zijn. 40 dagen. lang.

En nu denkt u misschien hé slappe waarom zet ge daar niet ineens snoepen bij ook! Awel omdat ik merk dat het ene meestal met het andere komt en ik ervan uitga dat als ik stop met het ene, ik veel minder goesting ga hebben in het andere ook. En als ik écht een suikerdipke krijg (sonia kimpen bespaart mij uw misprijzende blik) ik mij toch een stukske chocola wil kunnen permitteren zekers in deze prepasenperiode. 😉

Dus 40 dagen te beginnen vanaf morgen wegens voor ik dit besluit nam had ik al gezondigd. Ik hou u op de hoogte.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op Mijn eigen 40 dagen zonder….

  1. Jessie zegt:

    Ik wens u alvast véél succes! Benieuwd of het je lukt 🙂

  2. TheMiss zegt:

    Hehe, ik ben daar ook mee bezig! 😉 Hopelijk 9 maanden lang….

  3. Eilish zegt:

    Je zult ervan versteld staan hoe je energieniveau zal stijgen, zonder al die suikers ! Ik ben het al een aantal jaren gewoon (van moetens), als ik nu zondig (dat mag ik nog wel eens, ik ben niet helemaal suikerziek) dan word ik gewaar dat ik mottig word van de suiker

    • zegt:

      awel kijk na 36 uur kan ik niet zeggen dat er al veel positieve effecten zijn, ik heb koppijn dat het niet mooi meer is. Ik vraag me af of ik dat kan toeschrijven aan het weglaten van de frisdrank of het gewoon toeval is.

  4. Deze actie kan zeker niet ten onder doen aan de 40 dagen zonder vlees.Veel succes gewenst !

  5. Lies zegt:

    alé, niet alleen de dochter, ook de mama’s beginnen op elkaar te lijken ;-). Hier is het voornemen 40 dagen zonder chips en cola light (met enkele uitzonderingen als daar zijn, verjaardagsfeestjes…) Ook vanaf vandaag te beginnen, want gisteren was er hier nog een fles cola light bezig… Heb er gisteren toch ook de 40 dagen zonder vlees aan toegevoegd, maar had gelijk al boodschappen gedaan voor deze week. En vlees wegsmijten kan ook niet de bedoeling zijn, dus als de vleesvoorraad hier op is probeer ik dat hier ook.

    • zegt:

      ah kijk sé ik ga proberen om ook op speciale momenten niet toe te geven aan de verleiding want anders ik ken m’n eigen ben ik weer vertrokken…. maar ik ga wel op zoek gaan naar een lekker appelsapke of zo hé ter compensatie… want water… na 36 uur heb ik het al wat gehad met alleen maar water …. veel succes daar!

  6. annelissen zegt:

    whaow
    moeilijk
    zou ik ook moeten doen
    maar het is echt de moment niet 😉
    sterkte !

Geef een reactie

