Meelachen….meehuilen…meeleven…

ik ging een nietszeggende post schrijven over mijn 6dagenzonderfrisdrank tot hiertoe. Tot ik eerst begon met alle nieuwe posts van mijn medebloggers te overlopen. En op haar blog kwam. Neen u zal geen link vinden deze keer. Een blogpost met slecht nieuws. En dus zit ik hier met tranen in de ogen te schrijven. Tranen om een kindje wiens leven plots een gans andere wending krijgt. Tranen om de wanhoop van een mama die je tussen de regels leest.

Vindt u dat raar, zo meeleven met iemand die u niet persoonlijk kent? Als niet blogger misschien wel of niet, als blogger kent u het fenomeen maar al te goed denk ik. Je leest een post en je klikt ook op de reacties (natuurlijk, we zijn allemaal stiekem een beetje voyeurs niewaar :-). En je klikt door op de reactie van iemand en je komt op een andere blog waar je ook weer blijft hangen. Omdat een mens, een woord, een zin je raakt. Om de herkenbare situaties. Of juist de totaal andere wereld waarin je eventjes terechtkomt.

Je leeft mee met kindjesverhalen, nieuwe jobs die gezocht moeten worden, verbouwingswerken, zwangerschappen met en zonder hindernissen. Je leest huis-tuin-en keukentips. Je schiet soms spontaan in de lach. Je huilt ook soms mee. Zoals nu dus. Je leeft al weken mee met een verhaal dat nu een heel serieuse wending krijgt. Verdikke toch. Het raakt me al ken ik ze niet persoonlijk.  

Daarom lees ik blogs. Daarom heb ik er zelf eentje. Om geraakt te worden en mensen te raken.

En als u mij nu wil excuseren dan ga ik nu mijn kindjes afhalen en ze eens een extra dikke knuffel geven. Pffff.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Meelachen….meehuilen…meeleven…

  1. Ik had dezelfde reactie. Zo gruwelijk, en zoveel machteloosheid.

  2. TheMiss zegt:

    Ik heb het ook gelezen en heb ook traantjes gelaten. Zo oneerlijk, zo onwerkelijk,….

  3. Jessie zegt:

    Ik weet niet over welke blog het gaat, maar meeleven doe ik ook altijd. That’s what bloggers do zeker? Knuffel die kindjes straks maar extra hard!

  4. Patsy zegt:

    Ik heb mijn kindjes vandaag ook extra geknuffeld en heb me voorgenomen me wat minder snel op te winden (lees: boos zijn) om stomme pietluttigheden…

  5. Ook ik weet niet over welke blog je het hebt, maar ik kan verschrikkelijk meehuilen met de miserie van anderen, ook al ken ik de mensen niet persoonlijk. Als je een tijdje bepaalde blogs meeleest, krijg je een inkijk in anderen mensen hun leven en lijkt het een beetje alsof je ze kent, ook al heb je ze nog nooit in real life gezien. En zeker sinds ik zelf kinderen heb, begin ik te snotteren bij ieder verhaal over zieke kindjes, op internet, in de krant, of op tv.

  6. maaike zegt:

    ik was er ook niet goed van 😦

Geef een reactie

