#40dagenzonderfrisdrank# update

Voilà sé, het eerste weekje zit er op! En ik moet zeggen, buiten deze namiddag*, heb ik eigenlijk geen enkele moment écht mezelf moeten tegenhouden om naar de koelkast of cola automaat te lopen. Gisteren was een oefeningske in zelfbeheersing want mijn eerste dagje ‘vrij’ sinds mensenheugenis vroeg om een Mcdonalds of Quick bezoek maarrree ik heb me daar wijselijk ver van gehouden zodat de verleiding er gewoon niet was.

Pluspunten na 1 week:

  • ik ben ‘smorgens véél frisser als ik opsta! Vroeger stond ik moe op en duurde het een uur of twee voor ik echt wakker was. Nu binnen de 5 minuten rise & shine!
  • ik heb dus inderdaad minder zin in zoete dinges. ik eet nog wel een zoetigheidje na mijn middageten en ik ontbijt meestal (uit gemakzucht eigenlijk) met koffiekoeken van bij de bakker. Maar vroeger zat ik op het werk constant te snoepen en ’s avonds stond er naast de pc dan ook nog eens een zak chips of zo. Nu niks van dat alles.
  • ik heb meer eetlust aan tafel, zo echt goesting naar patatjes en groentjes. Njammie

Minpunten na 1 week

  • ik heb toch een dag of 4 barstende koppijn gehad
  • ik heb constant dorst! Ik drink veel meer (water) en bijgevolg moet ik dus ook veel meer mijn kantoor uitstormen voor een sanitaire stop.

We doen nog een weekje voort en dan ga ik er eens de weegschaal bijhalen zie, want geen suikers meer van de frisdrank, veel minder suikers van minder te snoepen: het kan niet anders dan dat dat op de weegschaal te merken valt, toch? #kijkt smekend#

Ik ben dus supergemotiveerd om mijn 40 dagen – en wie weet veel meer – vol te houden.

*mijn ‘dipje’ van deze namiddag is volledig te wijten aan het feit dat de dochter het nodig vond om een pyamaparty te geven afgelopen nacht en er van slapen niet veel in huis gekomen is…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op #40dagenzonderfrisdrank# update

  1. TheMiss zegt:

    Chapeau, ge doet dat goed!

  2. maaike zegt:

    ik ben (naar aanleiding van jouw postje) aan’t afkicken van de meeste suikers (frisdrank, cappucino (zo uit een zakske, suikers niet normaal!) omdat ik echt de hele dag naar chocolade enzo greep.
    Na 4 dagen voel ik me al veel fitter
    straf toch he
    succes nog

  3. ismama zegt:

    trots op u seg als ik dezen blog nu nog 100 keer lees krijg ik zelf misschien de moed om wa minder suiker in mijne koffie te kloppen

    • zegt:

      vermits gij dubbel zoveel kinders als mij de baas moet kunnen moogt gij zoveel suiker in uwe koffie gooien als ge wilt. Zegt dat ik het gezegd heb.

Geef een reactie

