De magie van juf Nele

Dus we worstelen hier al weer een tijdje met slapen in ons eigen bed. Allé de zoon toch. Sinds zusje en mama tijdens de kerstvakantie op logement mochten in Sint-Lukas had de kleine jongen (begrijpelijkerwijs) weer last van extreme verlatingsangst en andere spoken. De verlatingsangst was al een paar weken weer wat weggeëbt en er was al sprake geweest van een nachtje gaan slapen bij oma en opa. Maar thuis in zijn eigen kamer in zijn eigen bed gaan slapen dat was er toch weer wat over blijkbaar.

Vorige week dacht ik, ok nu is hij er wel klaar voor. Dus dacht ik nog maar eens een ander beloningssysteem uit. Een kaart met 6 hokjes. in het laatste hokje kleven we een prentje van een felbegeerd speelgoedje, in de 5 hokjes ervoor moet een kruisje komen. Voor elke geslapen nacht in eigen bed 1 kruisje. 5 kruisjes = samen naar de speelgoedwinkel om het gekozen kadootje.  Duidelijke afspraken gemaakt met de zoon, vanaf zondagavond gingen we terug in ons eigen bed slapen. Jaja. Tot zondagavond. ‘Ik durf echt niet mama want er komen spoken in mijn kamer.’ Dus mama op haar knieën, onder het bed gedoken, alles er vanonder gevist om toch maar te bewijzen dat er geen spoken waren… ‘Neen mama de spoken komen uit mijn oor!’. Zucht. Hetzelfde verhaal wat hier al 2 jaar circuleert… er komen spoken uit zijn oor (heeft alles te maken met de dromen na de narcose bij de buisjesoperatie). Terug naar af. De zoon terug in het babybedje bij mama op de kamer.

maandagochtend staat de zoon op. ‘ik mag een kruisje zetten hé!’. Ik zeg ‘ik dacht het niet vriend, dat was alleen maar als jij flink in je eigen bed ging slapen’. ‘oh maar ik slaap liever bij jou dan een kadootje te krijgen’ was het antwoord. Ok dan.

Maandagavond stappen we van de opvang naar de auto en tiemen zegt: ‘mama, vanavond ga ik in mijn eigen bed slapen!’ Ik zeg ‘ah, is het echt waar’. ‘Ja mama, juf nele heeft gezegd als ik een spook zie dat ik gewoon mijn oogjes moet dichtdoen en dan is het spook weg! Goed hé!’

En zo geschiedde. De zoon stapte in zijn bed, sliep een ganse nacht door en zette fier als een gieter zijn eerste kruisje deze ochtend. Ok dan.

Dank u Juf Nele!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op De magie van juf Nele

  1. Lies zegt:

    Oe, die moet ik onthouden. Lukt wellicht maar tot een bepaalde leeftijd, maar toch, voor zolang het werkt…

  2. Patsy zegt:

    Ha! Dat wist je niet hè, dat het zo gemakkelijk was om spookjes weg te krijgen? 😉
    Gaëlle moet binnenkort ook buisjes krijgen, ik zet me dan ook maar schrap voor “het spookjes uit de oren”-verhaal…
    Is alles goed verlopen bij Tiemen toen?

    • birgit189 zegt:

      ja hoor! hij was pas 19 maand toen. Uit de narcose ontwaken was om het zacht uit te drukken niet leuk…. denk dat hij toch wel een uurtje hartverscheurend zitten wenen heeft. Maar eens dat voorbij was het ook voorbij. Om 7.30 uur geopereerd en om 12.00 uur lag hij al te middagdutten in zijn eigen bedje thuis. En de volgende dag gewoon terug naar de crèche. Voor de mama leek het wel alsof dat half uurtje in de operatiezaal ettelijke uren geduurd heeft 🙂

  3. evy zegt:

    Juf Petra zorgde er hier voor dat Milan zijn tuutje niet meer nodig had! Zomaar, ineens.
    Ze zijn goud waard, die juffen!!!!!
    En een dikke duim voor de flinke zoon natuurlijk ook!!!!!

  4. Nathalie zegt:

    HIer heeft de juf ook al voor trukken gezorgt die mama niet voor mekaar krijgt :))
    Chapeau voor Tiemen wel eh..:))) op naar het volgende kruisje!!!
    HIer was het ontwaken uit narcose ook zo’n ramp na de buisje.. zij weende EN was superboos (en das nog zacht uitgedrukt!) toen ik in de ontwaakkamer kwam hadden ze haar met 4 vast en stootkussens in bed moeten steken.. zo erg was het 😮

  5. Wat een slimme juf 😉 En hopelijk krijgt je zoontje die kaart snel vol 🙂

Geef een reactie

