#40dagenzonderfrisdrank#update2

Jaja we zijn goed bezig! Een verjaardagsfeestje overleefd zonder frisdrank. Dikke duim voor mezelf! Ik ben ondertussen wel verslaafd aan roze pompelmoessap. ooops. Maar ik sta mezelf maar 1 glas per dag toe dus daarmee valt te leven niet?

De weegschaal reageert zoals verwacht ook in positieve zin want er zijn 2 volle kilo’s af! Ha! We gaan de goede richting uit. En pas op ik ben ambitieus nu. Ik ga iets anders introduceren als extraatje. Fruit eten. Want dat is hier toch maar een pijnlijke zaak. Een verplichting. Appels, peren, bananen het zegt me weinig. Dus in de winter eet ik nauwelijks fruit. Shame on me ik weet het. Maar kijk, ik verbind me ertoe om de resterende van de #40dagen# elke dag 1 stuk fruit te eten. En tegen dat die periode voorbij is hoop ik dat het een gewoonte geworden is én hoop ik ook al wat meer zomerfruit tegen het lijf te lopen in de supermarkt.  De eerste sinaasappel is alvast verorberd!

Ei, ei, ik ben goe bezig met mijn goed voornemen!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op #40dagenzonderfrisdrank#update2

  1. Succes met je voornemens! Roze pompelmoessap is hier ook altijd meteen op. Ik heb sinds gisteren een sapcentrifuge in huis en ben van plan om verse fruit- en groentesapjes te gaan maken. Misschien een ideetje?

  2. Jessie zegt:

    Twee kilo??? Wow!!! Maar dan dronk gij toch écht wel véél ervoor??? Ik drink één cola light smiddags op het werk. Thuis nooit frisdrank. Maar zou er ook mee willen stoppen, want ik merk dat ik op zo’n dagen meer zin heb in zoet en snoep. I blame the frisdrank!!

    • zegt:

      goh een blikje op het werk en ’s avonds thuis ook nog een paar glazen, maar the real stuff hé bijna nooit light. maar ik heb gewoon minder zin in snoep ook vandaar denk ik. vroeger zat ik op het werk constant te eten de ganse dag door en nu niet, ik permitteer mij juist nog iets zoet na mijn middageten en soms thuis ook nog iets maar absoluut niet meer de hoeveelheden van een paar weken geleden (ik bedoel toen at ik een megapack melocakes op 2 dagen op :-))

  3. Lies zegt:

    Zeg amaaai ge zijt goed bezig! Niet alleen van de frisdrank af maar nog vermagerd ook, sjieke dinges. Wat er trouwens aan fruit momenteel ook in de winkels ligt en ook lekker is: kiwi, rooie pruimen (allee, in de Colruyt toch, en als ge die een paar dagen laat liggen zijn die goe) en bloedappelsien (gewone appelsien moet ik niet echt hebben, maar bloedappelsien daar doe ik nog eens moeite voor). Succes!

Geef een reactie

