#wijvenweek: guilty pleasures en kleine kantjes

Oeoeoeoeoeoe… ne moeilijke! Welk van mijn kleine kantjes mag de grote boze wereld ingestuurd worden? Oooooow wacht, in de themabeschrijving staat iets over bleitfilms. Yep. Me wanna.

Bleitfilms dus en andere aanverwante toestanden waar ik nooit publiekelijk voor uitkom. Dé opperbleitfilm voor mij, hm eens denken. Het zal toch ne Sissi film worden peins ik, die film waarin ze dodelijk ziek wordt en haar dochtertje en echtgenoot moet achterlaten in het verre Oostenrijk om zelf in Italië ne schup onder haar … van haar moeder te krijgen (wegens verregaande zieligheidstoestanden). That’s the one. En dan meer bepaald de scene waarin Franz-Jozeph (de echtgenoot) slecht nieuws krijgt van de dokter en een bleitingske neerzet. Yep altijd goed voor een paar zakdoeken. #pinkt een traan weg#

Ik ben fan van Romy Schneider, kijk ik beken, het begin van de genezing wie weet. In zoverre fan dat moest Tiemen een meisje geweest de naam Romy on top of the list stond. (gelukkig vond ik Tiemen en Romy niet echt bij mekaar passen en zocht ik een andere naam voor de dochter :-)). ik heb àl haar films gezien. Minstens 20 keer en de Sissi films wel 100 keer peins ik (mijn ma is ook fan ;-))

En terwijl we toch bezig zijn met bekentenissen van Koninklijken bloede: ik ben fan van koningshuizen. Ik deed een bleitingske toen Victoria haar Estelle ter wereld bracht en Friso onder de sneeuw bedolven werd, ik ben weken ziek geweest van het auto-ongeluk van prinses Diana (ik peins zelf dat ik nog ergens een plakboek heb met zowat elk artikel dat daarover geschreven is), ik zit aan mijn tv gekluisterd bij elk koninklijke huwelijk, ik ben een fervent Royalty én Blauw Bloed (de Nederlandse versie van Royalty) kijker. ik verslind de Royaltypagina’s in de Story (jaja ik lees de Story, sew me! Kpeins da één van de wijvenweekorganisators mij daarvoor anders wel een dikke duim geeft :-)).

Maar kijk: neemt mij mee naar ne kwis en ik beantwoord vlekkeloos àlle vragen die over koningshuizen gaan! Ha! En gij nu!

Tot zover mijn bekentenis. God save the Queen!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op #wijvenweek: guilty pleasures en kleine kantjes

  1. Pingback: #wijvenweek: guilty pleasures en kleine kantjes | Wijvenblogs

  2. mieke zegt:

    Ik heb vroeger iets teveel met mijn moeder naar Sissi moeten kijken, waardoor ik er nu eigenlijk een grondige afkeer van heb. Lucky me 🙂

  3. madrina zegt:

    Oh, eindelijk, een medefan van koningshuizen! Hier zit er ook ééntje. Met dank aan de meme, die heeft mij helemaal geroyaltywashed 😉 Dan bellen wij na elkaar, bvb na het huwelijk van Charléne en Albert van Monaco, om dan te overleggen “wat vond gij d’ervan jong” – “blij leek die niet hé”. Ik was ook wreed content toen Victoria bevallen was.
    Ik vind de wijvenweek geweldig 🙂

Geef een reactie

