#wijvenweek: dromendag

I have a dream……

Dat mijn zoontje opgroeit als en tot een gelukkig persoon. Dat voor alles. Zijn meter wenste hem dat ook toe in haar geboortewens. Want geluk dat is alles. Als je gelukkig bent kan je alles aan. Als je gelukkig bent maak je ook andere mensen gelukkig. Dat hij een stuk van zijn kinderlijke onbevangenheid mag houden als hij volwassen is. Zonder daarmee te dromerig of geitewollensokachtig over te komen. Gewoon dat hij niet te beschaamd is om een danske te placeren met zijn zus in de living als hij 20 is,  even enthousiast als hij dat nu doet. Dat hij echt een grote broer zal zijn voor zijn kleine kwetsbare zus. Dat hij haar gaat beschermen, er voor zal zorgen zoals een grote broer zorgt voor een kleine zus.

Dat mijn dochtertje opgroeit tot een gelukkig persoon. Dat ze haar kinderlijke onbevangenheid mag houden als ze volwassen is, zonder dat ze daarmee ‘het etiket’ van domme of godbetert ‘het woord dat ik niet uit kan spreken’  opgekleefd krijgt. Dat ze op haar blote voeten in het gras mag dansen op de dauwdruppels gewoon omdat ze dat zo voelt en niet onmiddellijk naar een psychiater gesleept wordt. Dat ze onbedaarlijk mag lachen en huilen met veel poeha en gebaren gewoon omdat dat haar karakter is en niet haar handicap.

Dat ik lang genoeg gezond mag blijven leven om die twee te kunnen blijven bestuderen, van dichtbij en van ver bekijken, als ze het zien en nog liever als ze het niet zien. Dat ik hen nog héél lang verder kan en mag begeleiden in deze zotte, moeilijke, veeleisende wereld. Dat ik hen kan tonen dat af en toe stop zeggen écht kan. Dat ik hun voorbeeld mag zijn in hoe het ook kan. Dat je je leven moet leiden zoals je het zelf wil, niet zoals anderen het willen.

Of neen:

Dat ik eigenlijk nu op deze moment de ‘stopknop’ zou willen indrukken. En het leven zoals het nu is met een zoon van 4 en een dochter van 2 eeuwig zou willen blijven voortleven.

Dat is mijn droom.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op #wijvenweek: dromendag

  1. Lott zegt:

    Ik hoop het mee met jou.

  2. Pingback: #wijvenweek: dromendag | Wijvenblogs

  3. Eilish zegt:

    Wat heb je dat mooi verwoord ! Droom gerust verder !

  4. missfolies zegt:

    Mooi. Mijn postje (als ik de tijd vind, ’t zal niet meer voor vandaag zijn vrees) is in dezelfde orde. Maar ‘k zal het zeker niet zo goed kunnen verwoorden als jij.

Geef een reactie

