Druk

Dat het een klein beetje druk is momenteel. Op het werk vooral. Al een chance dat ik zoveel meer energie heb dankzij mijn #40dagenzonderfrisdrank. Geen middagdip meer dus productiever. Zoon in de ochtendopvang op school dus een half uur vroeger op’t werk. Dik drie kwartier vroeger uit m’n bed elke dag. Dochter vijfdagenweek in de crèche zodat we al eens een weekske van 5 dagen kunnen doen zonder zwaar in de oppasproblemen te komen. En dan nog werk mee naar huis nemen. Hèhè. Gelukkig is de paasvakantie in zicht en alhoewel ik geen verlof heb zal het toch een pak rustiger zijn en kan ik dan hopelijk mijn stapeltje klassement eens te lijf gaan.

Onze weekends daarentegen zijn zen. Ik plan niks. Of zo weinig mogelijk. Doe alleen dingen die ik écht wil doen, die ontspanning zijn. Op babybezoek bijvoorbeeld aanstaande zaterdag bij een medeblogster die ik voor de allereerste keer live ga zien. Eindelijk komt het er eens van. Leuk!

Afgelopen zaterdag ging ik met Tiemen een boom planten hier vlakbij ons in een wijk waar een stuk ‘bos’ (arm Vlaanderen waar 50 m² bomen al bos genoemd wordt). De zoon vond het geweldig, ook een boom voor zichzelf (hij was lichtelijk jaloers toen Maren in oktober een boom kreeg in het geboortebos in Gent). Hij kreeg een zomereik op zijn naam, met certificaat en al. Moeder wordt wellicht de komende jaren overstelpt met bouwfolders van de firma die de wijk aan het volbouwen is maar soit, dat is een detail als ge da manneke zijn stralend snoetje ziet. Beoordeelt u zelf maar:

Mijn dagen zonder frisdrank jong! Ik ga er een vervolg aan breien zenne, géén frisdrank meer behalve! Aha! Behalve op zondagavond, want dan doen wij hier ten huize van van fastfoodavond en ik moet eerlijk toegeven dat een hamburger, pita, frietjes, pizza en vul zelf maar aan beter smaakt met een colake bij de hand. En als we dan toch aan het zondigen zijn niewaar…. maar tot paasmaandag, dus gééén frisdrank! Mijn alle dagen een stuk fruit project daarentegen, pfff, het lukt me dus echt niet. ik eet al meer fruit maar zeker niet elke dag. In het weekend lukt dat omdat ik dan smiddags samen met de kindjes een vieruurtje eet en dan de fruitmand gewoon op tafel zet. Maar zo tijdens de week… moeilijk.

Voilà toch nog geblogt vandaag, een kwartier van mijn nachtrust er afgepietst. 🙂

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Druk

  1. Maar hoe schattig is dat, zo’n blij gezichtje! Daar doen we het toch allemaal voor hé!

  2. Beste mevrouw

    Voor Wablieft (www.wablieft.be) maken we een Opvoedingskrant. We willen graag een stukje getuigenis over een downkindje in de opvang. Mogen we u hiervoor contacteren? Alvast hartelijk dank.

Geef een reactie

