geen zittend ….

’t is triestig. Ik heb dus sinds een dikke maand de woensdagochtend en om de twee weken zelfs de ganse woensdag ‘vrij’. Geen kinders, niet moeten gaan werken. De eerste woensdag heb ik een vriendin opgezocht die ik al veels te lang niet gezien had, de tweede woensdag was maren toch thuis omdat de kiné kwam, de derde woensdag ben ik gaan shoppen (peins ik) en de vierde woensdag heb ik gewerkt :-).

Morgen is het wéér woensdag. En nu zit ik mij hier af te vragen wat ik morgen nu in godsnaam moet gaan beginnen met die vrije uurtjes. Het stomme is dat er dus anderhalf uur ‘verloren’ tijd is wegens dat de meeste winkels maar om 10 uur opengaan en ik vanaf 8.30 uur ongeveer kinderloos ben. Ik lees her en der dat mama’s op de bank gaan zitten met hunne latte en de krant of ne stapel boekskes. Niksdoen. Ik kan da dus nie meer hé. niksdoen. Na 10 min, een kwartier heb ik het gehad en wil ik actie.

Wreed. Ik vind da echt wreed dat ik dat niet meer kan. Zo gewoon ne keer languit in de zetel met een goed boek of zo. Films ook hé, ik heb gewoon het geduld niet meer om een film uit te kijken. Zou het de leeftijd zijn? Zo van de helft van mijn leven is ongeveer voorbij ’t is nu of nooit om nog dinges te doen. Ik zal wel rusten als ik op pensioen ben. Zoiets.

Ik denk het. In elk geval. Morgen gaat het dus richting Ikea, een nieuw bed en matras kopen voor de zoon. Voor bij mij op de kamer. Don’t ask.

En dan ga ik nu nog een dweilke slaan en mijn slaapkamer nog wat opruimen kwestie dat er morgen een bed bijkan. No time to waiste!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op geen zittend ….

  1. Hilde zegt:

    Wat ik doe voor de winkels open zijn op woensdagochtend: eerst gaan lopen en daarna een heerlijke verwendouche, tijd voor een scrub, een crèmeke voor dit en dat, ontharen zonder stress-wondjes door het rap-rap gedoe en dan 10 min kiezen voor de kleerkast.
    Actief en toch me-time. greetz Hilde

    • birgit189 zegt:

      ah kijk ik heb toch nog grenzen precies.. gaan lopen… iiieeeuuuwwwww…. :-). Aha en nu weet ik hoe het komt dat gij er altijd zo geweldig uitziet de woensdag 😉
      (en bij uitbreiding op andere dagen maar ik zie u meestal de woensdag…)
      Wij moeten trouwens dringend eens afspreken de woensdagochtend voor een uitgebreid ontbijt ergens! (met een shoppingske daarna!)

  2. Marijke zegt:

    Die vriendin had dan toch wel héél véél chance dat ge tot daar geraakt zijt op die eerste woensdag. ;-))
    Mijn vooruitzichten op een vrije woensdag vanaf volgend schooljaar zijn verdwenen als sneeuw voor de zon… EIGEN SCHULD, DIKKE BULT!!!
    Zal toch eens moeten leren NEEN zeggen!

Geef een reactie

