spelen….

Kijk daar kan ik dus uren naar zitten kijken en luisteren hé… naar de zoon die zit te spelen.

Want spelen bij Tiemen dat is conversaties voeren tussen dino’s en auto’s, tussen smurfen en duploventjes. Hilarische conversaties waarin ik mezelf en de commentaar die hier overdag wel eens durft gegeven worden op buren, collega’s (niks menselijks is mij vreemd :-)) terughoor. Als ik vraag ‘wat heb je vandaag gedaan in de klas’ krijg ik altijd als antwoord ‘da weet ik nie meer’ maar dat geeft dus niks want een halfuur later aapt hij één van de juffen na die dan plots smurfin of buzz lightyear is.  En weet ik dus toch een beetje wat er die dag in de klas gedaan of gezegd is.

Hele dorpen bouwt hij ook met duplo en de smurfenhuisjes, hele wagenparken legt hij aan met elk gemotoriseerd ding dat in huis te vinden is (en oh boy ik kan u verzekeren het is nogal wat: vliegtuigen, helicopters, bussen, auto’s, brommers… you name it we’ve got it…)

Ganse films speelt hij na, dat ook. Gisteren in de bib een platvoetfilm meegenomen en natuurlijk direct gekeken en hoppa vanavond was mijne livingvloer plots platvoetland. Cool. Leuk. Hij toont ermee dat hij toch beter dingen onthoudt dan de juf hem toedicht, dat hij een ongebreidelde fantasie heeft, dat hij verbanden kan leggen tussen personen en situaties.

En dat telkens àl het speelgoed uitgehaald wordt en mama dus als de kindjes slapen meestal een half uur werk heeft om alles terug te sorteren en in de juiste bak te steken awel dat neemt de mama er graag bij ;-).

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op spelen….

  1. Fantasie is een aanzett tot grootse dingen !

Geef een reactie

