Lezen

Ik ben een echte lezer. Helaas ontbrak het de voorbije jaren een beetje aan tijd en energie. Maar kijk er is beterschap, ik ben momenteel drie boeken tegelijk aan het lezen :-).

Eéntje van Nicci French, mijn nieuwe ontdekking moet ik zeggen. Ben bezig aan het derde boek van het schrijversduo en het bevalt me wel. En als ik een schrijver goed vind dan probeer ik altijd het hele oevre te lezen, a ja. Dus ik heb nog wat voor de boeg..

Dan een getuigenis van een mama over haar eerste drie jaar met een dochtertje met down. Herkenbaar op sommige punten.

En dan Tom Lanoye: sprakeloos. En het is de titel van het boek maar ook een beetje mijn gevoel: sprakeloos. ik vind het met stip het beste boek dat ik de laatste jaren gelezen heb. ik ben er dan ook heel zuinig op, een paar bladzijden per keer en dan terug wegleggen om toch maar zo lang mogelijk te kunnen genieten.

En ik heb er nog een paar op mijn verlanglijstje staan: de nieuwe Brusselmans, de nieuwe John Irving, de nieuwe Nicci Gerard….

Er is hier in huis een nieuwe traditie geslopen.. de zoon wil elke avond nog 5 minuutjes ‘lezen’ in bed. Hij is gek van alle mogelijke verhalen en boeken en sinds kort hebben de Geronimo Stiltons hun weg hierheen gevonden. We zijn grote fan van de muis!  We zijn sinds december ingeschreven in de bib en om de paar weken mag tiemen een paar nieuwe boeken en 1 film gaan kiezen. En hij pikt er niet zomaar wat uit, neeneen, hij bestudeert de voorkant van de boeken grondig en soms komt hij vragen waarover een boek gaat en dan beslist hij. En hij weet heel goed welke boeken we al eens meegenomen hebben. Ook thuis hebben we een kleine kinderbibliotheek onderhand. Ik kan het niet laten om af en toe toch ook eens een boek mee te kopen. Voor Maren hou ik het bij Bumba (voor de herkenbaarheid) en Nijntje (voor de rijm). Voor Tiemen dus Geronimo Stilton, Tip de Muis, de boeken van Annie MG Schmidt.

Welke boeken staan er in jullie boekenkast? En hebben jullie nog leestips?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Lezen

  1. Nathalie zegt:

    Ik lees momenteel de serie van Patricia Cornwell (kay scarpetta serie) ook supergoed! Heeft al meerdere awards gewonnen dus! Gohh wat lees ik nog graag, Jonathan Kellerman, Faye Kellerman (vrouw van Jonathan..) John Sandford, Elizabeth George, Joy Fielding,…
    Ik ben ook een nIcci french fan :)) Zoveeeeeeeeeeeeeel dat ik graag lees.. :))
    Speaking of which, ik ga verder lezen in mijn Patricia Cornwell :))

    • ismama zegt:

      da wast! Cornwell Kwist ni meer van wie Kay een personage was, mercikes weet nu weer waar stoppen in de bib 🙂

      en voor de rest: u heeft vree goeie smaak 😉

  2. missfolies zegt:

    De nieuwe van Nicci Gerrard is héél goed (haar vorige ook trouwens). En de boeken van het duo ben ik zelf ook nog maar recent beginnen lezen, dacht vroeger altijd dat het niets voor mij zou zijn, maar het tegendeel is waar.
    Maeve Binchy is hier ook veel gelezen. En verder the usual suspects: de Millenium-reeks, “Schaduw van de wind”, “De eenzaamheid der priemgetallen”, enz.

  3. ismama zegt:

    Hakan Nesser voor de ontspanning en Donna Leon voor de Ik-Ben-Veel-Te-Moe-Om-Te-Lezen-Maar-Zonder-Boek-Geen-Slaap momenten
    bij de zoon alles maar dan ook alles als het maar te “lezen” valt (zo een beetje gelijk de moeder vroeger toen ze nog tijd had om alles maar dan ook alles te lezen) en dan vooral ALLES van dino’s

  4. Caro zegt:

    Recent gelezen: “Nooit vergeten” van Nicci Gerard (de vrouwelijk helft van het duo Nicci French) een absolute aanrader. Geen detective, maar een prachtige psychologische roman.
    “Tonio” van A.F.Th. van der Heijden, over zijn overleden zoon. Ontroerend mooi, maar niet emo-tranerig.
    “Post voor mevrouw Bromley” van Stefan Brijs ben ik momenteel aan het lezen. Ook heel mooi.

Geef een reactie

