40dagenzonderfrisdrank: the end!

Hàààààààààààààààà!

Ik heb het gehaald mensen! 40 dagen zonder 1 milliliter frisdrank! Wiehoew!

Kijk ik ben nie rap trots op mijn eigen maar nu dus wel! Voor mezelf ging het me niet alleen om de frisdrank, ik wou ook eens uitproberen of ik iets echt kon volhouden zonder dat daar zwaar maatschappelijke druk achter stond. Gewoon voor mezelf. Ja dus.

Was het moeilijk? Goh op een paar lastige ‘wannawannawanna’ momenten na niet eigenlijk. Ga ik nu terug voortdoen zoals voor de 40dagenzonder? Neen dus. Ik ga geen frisdrank meer drinken behalve bij onze fastfoodzondagavonden. Maar voor de rest niet.                       Voordelen: energie mensen, ik heb tonnen meer energie! Nooit van m’n leven wil ik terug naar dat constante moe gevoel. ik ga niet zeggen dat ik nu niet meer moe ben soms hé. Als de kindjes een paar nachtjes rateren – en ik dus ook – dan kan ik nog behoorlijk van de kaart zijn. Maar 1 goeie nacht en ik ben terug springlevend. Die namiddagdip die ik vroeger élke dag had is vollédig weg. Ik spring elke ochtend met het grootste gemak om 6.30 uur uit mijn bed. Echt, ge moet het proberen! (en light of zero toestanden zijn even slecht hé for the record, ze geven je lichaam een vals gevoel van suiker, minder calorieën maar voor de rest éven erg!) Voor de rest zijn er niet veel voordelen aan, het gewichtsverlies van de eerste weken is als sneeuw voor de zon verdwenen, geen idee waar het aan ligt.

Heb ik andere dranken ontdekt? Euh, ik ben mijn oude liefde ‘roze pompelmoessap’ tegengekomen :-). En ik drink nu plots wel graag spuitwater, terwijl ik dat vroeger echt niet moest hebben. Voor de rest heb ik wat andere vruchtensappen geprobeerd maar allemaal te zoet, geef mij maar een beetje zuur!

Ik vind het gelijk wel gemakkelijker om op het werk mijn literke water te drinken, thuis kom ik soms in de namiddag tot de vaststelling dat – op mijn nesquickse na – nog niks gedronken heb.

Zo en nu ga ik me beraden over wat ik zo nog eens 40 dagen zou kunnen laten… ik dacht me efkens in te schrijven voor 1 jaar zonder shoppen maar dat vond ik er gelijk wat over. Maar 40 dagen zonder shoppen da zou gelijk wel kunnen.. of misschien moet ik toch 40 dagen niet snoepen want ik heb welke dag gesnoept feitelijk. Of 40 dagen zonder ijsjes. Of 40 dagen zonder internet thuis (afvoeren dat idee :-)), Of 40 dagen zonder chocolade. Er zijn mogelijkheden…. I will keep you posted!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op 40dagenzonderfrisdrank: the end!

  1. missfolies zegt:

    40 dagen zonder internet zou maar saai zijn voor je lezers! 😉 Goed gedaan van je. Ik ben nooit een frisdrankliefhebber geweest, tot laatst tijdens mijn tweede zwangerschap: ice tea! Had op den duur zelfs ’t idee dat ik eraan verslaafd geraakte. Eens de baby eruit was kwam gelukkig mijn voorliefde voor gewone thee terug. 🙂

  2. Lies zegt:

    Amaaaai zeg proficiat! Ik vind dat je héél terecht trots op jezelf mag zijn over deze prestatie! Knap zeg, zo van het ene moment op het andere!

Geef een reactie

