moedeloos

Ja moedeloos, dat word ik er van. Van de zoon zijn karakter. Van dat extraatje dat hem zeer wisselend van stemming maakt. ‘Tiemen lacht toch altijd’ zei een vriendin onlangs. Yep. Not dus. Echt niet.

Het is weer heel erg momenteel. Er moet iets zijn wat hem totaal van slag brengt. Wat maakt dat hij boos is op alles en iedereen, dat hij verdrietig is constant, dat hij de ganse dag door bevestiging en (negatieve) aandacht zoekt. Dat hij superaanhankelijk is. Maar wat?

Vanaf vanavond is het dus ten huize van terug met stricte regeltjes en vaste structuur en pictogrammen en beloningssysteem. En hopelijk, hopelijk kan dat allemaal hem weer in de juiste plooi krijgen, creëert dat voor hem de juiste omgeving om zijn gevoelens weer allemaal op een rijtje te krijgen waardoor hij rust vindt.

En mama zal haar boek van Elaine Aaron over hoogsensitiviteit maar eens herlezen op vakantie, wie weet vinden we daar het antwoord in op al onze vragen…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op moedeloos

  1. doetje zegt:

    Vind je dat boek een aanrader? De oudste van 4.5 jaar bij ons is denk ik ook hooggevoelig. Pas op, ik vond ze een beetje een flauwe, mijn frank viel pas toen ze altijd last had van de etiketjes in haar kleedjes…

    • birgit189 zegt:

      goh ik ga het nu dus eens herlezen, nu ik ongeveer een jaar weet wat er aan de hand is ga ik het waarschijnlijk met een andere bril lezen… toen we in september ook een groot vermoeden hadden heb ik meer gehad aan de site van hoogsensitief vlaanderen en een mailtje naar een van de oprichters ervan… Je moet het boek denk ik kunnen lezen met wat achtergrond, ik vond het sommige momenten héél ver van mijn bed, andere momenten superherkenbaar… Interessant om eens te lezen maar het is zeker mijn bijbel niet :-).
      Het ene hoogsensitieve kind is het andere ook niet heb ik al gemerkt. Tiemen is vooral héél vatbaar voor gevoelens/stress van andere mensen in z’n omgeving, hij houdt absoluut niet van verrassingen, moet hem altijd heel goed voorbereiden. Hij kan ook moeilijk om met veel verschillende dingen tegelijk… vraag hem niet van en z’n kleren én z’n schoenen aan te doen en z’n beker in de keuken te gaan zetten in 1 zin.. hij heeft dan langs de andere kant weinig of geen probleem met drukke plaatsen (binnenspeeltuin bv) of veel lawaai of zo..

Geef een reactie

