In het hol van…

de leeuw was ik vandaag. jawel, in Plopsaland. A ja want ik had net 2 abonnementen gekocht voor mij en de zoon enkele dagen voor de ganse heisa losbarstte niewaar. En dat ventje keek al weken uit naar zijn eerste bezoekje van dit jaar en ons vakantiehuisje ligt zowat nààst plopsaland dus ja…

Moeder zette haar principes dus opzij, ook omdat ik niet vind dat Tiemen moet opdraaien voor mijn principes, en togen wij deze ochtend naar Plopje. We hebben een leuke dag gehad ik en de zoon. Maar in de loop van de dag rezen mijn haren dus wel even te berge, want mijn stelling dat met hun verbod op 4 attracties enkel de ‘zichtbaar’ mentaal gehandicapten getroffen werden blijkt dus 100% waar.

Op de Mega Mindy scooters stond een groepje 15-16 jarigen te wachten samen met een begeleidster. ik hoor de begeleidster duidelijk zeggen: ‘X, verstandig zijn hé, ik ga sebiet terug naar boven en jij gaat flink op de scooter staan’. Het is hun beurt, ze gaan elk op een scooter staat en de begeleidster mompelt iets tegen de bediener van de attractie en zwaait eens met een flesje water. En hoppa daar gaan de 5 vrolijk (héél vrolijk) héén en weer met de scooters en op hun gezichten staat duidelijk ‘kinderlijk plezier’ te lezen.

Kijk ik gun die gasten dat plezier hé, zoveel is duidelijk, natuurlijk! Maar ik kon alleen maar denken ‘wat als ik hier met een pakt 10-jarige Maren zou gestaan hebben… we zouden verzekers de aftocht kunnen blazen hebben. Not fair. Not fair at all.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

