And the winner is….

Ha! Het is een topweek! Eurovisiesongfestival! I love it! Sinds ze enkele jaren geleden 2 extra avonden invoerden kan ik mijn geluk niet meer op!

Ik weet niet meer sinds hoelang ik al kijk, mijn ma was vroeger even songfestivalverslaafd als ik nu en ik mocht dus al heel vroeg meekijken, in het begin enkel opblijven voor de liedjes en dan gaan slapen (en stiekem terugsluipen en bovenaan de trap meeluisteren naar de puntentelling ;-)). ik peins dat ik 6, 7 jaar was bij het eerste songfestival dat ik uitkeek. yep. 35 jaar lang dus al…

De jaren 80 waren de beste… met natuurlijk onze eigen winnares Sandra Kim! Maar ook Mr Songfestival himself Johnny Logan, de Zweedse Herreys, Céline Dion…. yep yep.

Mijn alltime favoriete liedje, ktich kitch tot in het 1000e kwadraat, hét prototype songfestivaliedje… . Ik weet het het is schandalig maar diggiloo, diggyley van Herreys… ik word daar vrolijk van. En ik kan da volledig meekwelen in het Engels én in het Zweeds! Ha en gij nu!

Wacht ge krijgt een linkske.. kijk & geniet! Die blonde kopkes! Die kostuumkes! Die danspaskes! Die overtuiging! Die gouden botjes!!!! Euforie ten top! 😉

En serieus nu, het mooiste liedje vind ik eigenlijk nog altijd Gente Di Mare (Raf & Umberto Tozzi) en Waterloo (Abba) natuurlijk. Abba sé, ik moet daar dringend eens een verzamelcd of zo van op de kop tikken, ik had al hun elpees….

Maar bon, topweekje dus! En ik héb al een favoriet, jaja. Ik laat u later deze week weten of ik juist was. Hmhm.  

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op And the winner is….

  1. Lies zegt:

    Dat liedje had ik nu eens nog nooit gehoord, peis ik. Hoewel ik dat persoonlijk niet zo’n gigantisch gat in mijn cultuur vind 🙂

  2. missfolies zegt:

    Oh leuk om nog es te horen. Dat sappige Zweuds! 😉 Was ooit ook een grote fan, maar vind dat het festival zoveel van z’n glans verloren heeft sinds het orkest er niet meer bij is en iedereen in eender welke taal mag zingen. Maar gisteren toch efkes gekeken en mij onnozel gelachen. 🙂

  3. Hilde zegt:

    je hebt de mnm-special sing-your-songfestival niet gemist dan?

Geef een reactie

