My new best friend…

EUREKA! Moest ik kunnen dansen en bloggen tegelijk ik was nu bezig. Want liefste lezers ik heb de ontdekking van het jaar gedaan, een werkelijk geniale inval gehad vandaag!

ik was deze namiddag een eerder saai werkske aan het doen en ik kon mijn gedachten laten afdwalen naar de zoon en zijn temperament dat de laatste dagen weer hoogtij viert.  Eén van de dingen die hier tot oeverloze discussies en ruzie en gehuil leidt is ‘tijdsbegrip’. Als ik zeg ‘je mag nog 5 minuutjes spelen’ dan bedoel ik 5 minuten en dan denkt de zoon een half uur. En ik word er een beetje krankjorum van dat mijn kleine schattebout 20 keer per dag een woedebui krijgt omdat ik 5 min zeg en hij een half uur erbij denkt.

En ik weet niet waarom maar plots kwam ons ‘ei’ mijn gedachten binnendwalen…. Dàt was het natuurlijk, een onpartijdig ding dat je op 5 minuten kan instellen en dat nog een signaal geeft ook als de tijd voorbij is. HA! gered door een keukenwekker!

Vanavond uitgetest en bingo! Mijn plan is geslaagd. de zoon was zo geïntrigeerd door het ding dat hij zijn 5 minuten ‘speeltijd’ gewoon voorbij laten gaan heeft en gebiologeerd op het tapijt naar het ding gestaard heeft tot het belletje ging. ‘Joepie nu mag ik mijn pyama aandoen hé!’.

Meet my new best friend:

Mijn kandidaat voor de nobelprijs voor de vrede! 🙂

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op My new best friend…

  1. Eilish zegt:

    ’t Zijn soms simpele dingen die het leven zoveel aangenamer kunnen maken. Hopelijk werkt het voor lange tijd ! Succes !!

  2. Jessie zegt:

    Haha, zalig! Whatever does the trick, right?
    Succes!!

  3. leezzz zegt:

    Tis dan nog een überschattig ding ook…

  4. missfolies zegt:

    Oh wat een goeie tip!!! (En waarom kwam ik hier zelf niet op? ;)) Wij hebben ganse dagen dezelfde discussie met de dochter. Zodanig zelfs dat ik nu heeltijd moet roepen hoeveel minuten ze nog heeft. Maar zo’n wekker, da’s veel leuker voor ons beiden. 🙂

  5. Naar zoiets leuk zou ik ook gebiologeerd kijken! hihi 🙂

Geef een reactie

