Schoolbezoek BO

Een paar weken geleden ging ik voor de tweede keer ‘op prospectie’ in een school voor buitengewoon onderwijs. De vorige school de ik bezocht beantwoordde toch niet helemaal aan mijn verwachtingen en op een aantal cruciale punten scoorde ze zelfs slecht.

Ik was een half uur te vroeg (oeps) en dat werd niet echt op gejuich onthaald maar bon, ik zou gelijk ook niet graag hebben dat mijn ochtendplanning op het werk doorheen gehaald wordt door iemand die zich niet aan een afspraak houdt.

We (mijn thuisbegeleidster was mee) kregen eerst een héél uitgebreide uitleg van de schoolpsychologe. Over hoe ze werken, over hoe beslist wordt welke richting je kind kan volgen, over ouderparticipatie, over toekomstperspectieven…

Daarna kregen we nog een heel uitgebreide rondleiding in de school, de derde kleuterklas kreeg ik te zien waar een heel trotse juf de werkblaadjes van haar kindjes toonde en dat ze helemaal klaar waren voor het brugklasje of het eerste leerjaar. De verschillende klasjes dan in het lager, zowel de klasjes die de focus leggen op toch leren lezen en schijven als de klasjes waar zelfredzaamheid centraal staat.

Awel ik moet zeggen, het stond me daar heel erg aan. De openheid, de interesse, de mooie,  ruime klasjes, de overvloed aan buitenspeelruimte én de mogelijkheid om daar een hele schoolcarrière te blijven…. De school is maar 4 km van waar wij wonen dus ik zou Maren kunnen brengen en halen indien nodig. Er is voor-en naschoolse opvang, er is woensdagmiddagopvang. Geen vakantieopvang maar de school van Tiemen biedt daar mogelijks een oplossing.

Dus ik denk dat ik weet waar Maren heen gaat na het inclusieverhaal. Want sowieso is dat toch mijn betrachting.. Maren toch een paar jaar in een gewone kleuterklas laten meedraaien. Ze heeft deze week kennisgemaakt met haar toekomstige juf en het klikte wel precies :-).

Nog een jaartje crèche en dan langzaam overstappen naar school… en liefst nog een beetje groeien want anders gaat ze daar wreed onder de voet gelopen worden! 🙂

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

