Einde van de tweede kleuterklas

Jaja, zo ver zijn we al, tweede kleuterklas baai baai! Nu voor Tiemen verandert er niet zoveel volgend jaar want hij zit in een gemengde klas tweede-derde kleuter dus hij blijft gewoon bij dezelfde juf in hetzelfde klasje. De helft van de kindjes schuiven door naar het eerste leerjaar en worden vervangen door ‘kleintjes’. Jaja. Zo zegt de zoon dat toch en zelfs met een ietwat minachtend toontje :-).

En wat hebben we dit schooljaar geleerd…

Het belangrijkste feit dat al heel vroeg in het schooljaar door een zeer alerte juf opgepikt werd: de hoogsensitiviteit van de zoon. Een vaststelling die wat opluchting bracht (eindelijk een reden waarom hij soms is wie hij is) maar toch ook veel exta zorgen. Want het is niet altijd gemakkelijk om te weten te komen waarom de zoon zus of zo reageert…. Het minste akkefietje dat overdag op school gebeurd is voldoende om een ganse week miserie te hebben. Ik geef u een voorbeeld: deze ochtend komt de logopediste bij mij en zegt: “ammai vorige woensdag was tiemen nogal verdrietig zenne, we hebben er met 2 serieus ons werk mee gehad. Je had hem een koek meegegeven ipv fruit en het was fruitdag (stoute mama) en hij was écht helemaal van zijn melk daardoor.” Typisch. En je kan dan zeggen; ‘wat een dramaqueen, eet diene koek op en daarmee uit’. Neeneen bij de zoon is dat écht gemeend grondig verdriet dat met weinig overgaat en waar hij dus 2 nachten slecht van slaapt en drie dagen lastig van loopt.  Enfin, we zitten nog altijd in een ‘learningproces’ 🙂

Het eerste oudercontact in december was dramatisch! Ik herkende echt het kind niet dat beschreven werd door juf. Maar kijk het is allemaal goedgekomen met tijd en boterhammen en veel spelletjes spelen waardoor alle nodige vaardigheden dan toch gehaald werden op het einde van het schooljaar. Ik hoorde mijne zoon gisterenavond zelfs 2 + 2 is 4  hé zeggen aan de eettafel. Spontaan. Ik peins dat het nog goed gaat komen 🙂

We traden de wereld van de therapie binnen, a ja. Want juf vond dat Tiemen te veel lispelde en ging ten rade bij de schoollogo die dat ook vond. En zo gaat Tiemen sinds Pasen elke week oefenen bij juf karin. En hij vindt dat heel tof en dat zijn 2 dikke vrienden mocht ik deze ochtend met eigen ogen aanschouwen. Nu juf Karin ziet er zo uit als een  oma die rechtstreeks uit een kinderboek gelopen is dus ik snap dat . #de goede fee heeft er niks tegen#

En het allerallerallerleukste van het hele schooljaar: mijne zoon die eind mei op me af komt gelopen over de speelplaats met ne smile van hier tot in Timboektoe: ‘mama mama ik kan zonder zijwieltjes fietsen’. Halelujah!

Voila en nu ga ik meneer ophalen en gaan we samen het eindeschooljaarkadootje kiezen in de speelgoedwinkel. Alléé hij kiezen en ik centen bovenhalen, zo gaat dat meestal.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Einde van de tweede kleuterklas

  1. Patsy zegt:

    Go go Tiemen! Een fijne vakantie gewenst!
    Ik voelde mij een beetje schuldig toen ik voor mijn kids een eindeschooljaarkadootje ging kopen, dacht dat dat er wat over was (gezien ze nog geen examens hebben). Maar kijk, jij deed het ook dus. Wij zijn gewoon mega lieve mama’s 🙂

Geef een reactie

