finito met de dolce far niente

En zo loopt de vakantie hier al op zijn eind. Vanaf morgen zijn we weer gebonden aan werkuren dus aan wekker, vakantie-opvang voor de zoon en crèche voor de dochter.

Langs de ene kant kijk ik gewéldig uit naar… de stilte van mijn kantoor. Efkens geen brullende, roepende, ruziemakende en 12/24 uur kwebbelende kinderstemmetjes rondom mij … (het gezoem van de airco en de printer lijkt peanuts bij de 90 decibel die mijn 2 aapjes hier dagelijks produceren). Terug efkens bezig zijn met de dingen waar ik goed in ben en niet de dagelijkse stroom opruim-was-en kuis waar ik mij minder en minder tegen opgewassen voel. Er komt geen eind aan. Heb ik de boekenkast weer op orde gezet heeft de dochter al weer een ganse speelgoedkast uitgehaald en rondgestrooid. Denk ik dat àlles nu werkelijk gewassen en gestreken in de kasten ligt produceert miss weer een kakapamper waar ik een hele machine was door heb (lakens, kleren, handdoeken, …). Niks van dat alles in mijn buro… clean desk, nette mappen, alles op zijn plaats, zàlig.

Ik ga zo kontent zijn dat miss druktemaker weer fulltime met haar vriendjes en vriendinnetjes kan gaan spelen en dààr de boel op stelten kan zetten. Dat de zoon wat energie kwijt kan op het grote speelplein op school en fietsracekes kan houden met zijn vriendjes ipv met mij.

Maar terug aan het werk betekent ook weer de wekker. En iedereen ‘smorgens afjagen om boterhammen binnen te slikken, bekers melk achterover te slaan, kleren aan te doen en vooral niet tegen te werken zodat mijn minitieus uurschema toch maar niet in de war geraakt. Het doel – 8.30 uur achter mijn buro –  haal ik nooit. Thank god for glijdende uurschema’s :-). En mijn kinders weer veel minder zien, want ’s avonds houden wij de omgekeerde race van ’s ochtends, raprap eten, pyama’s aan, beetje tv kijken en hoppa bedtijd. Het betekent dus mijn kinderen hoop en al 2 uur wakker zien en niet in de meest ideale omstandigheden. Want  ‘smorgens is het te vroeg en ’s avonds sluipt de vermoeidheid al goed binnen.

De afgelopen drie weken waren leuk, ontspannend, alles mag en niks moet. Veel vriendjes en vriendinnetjes bezocht, weekje echte vakantie gehad aan zee. Veel in de tuin gezeten en gespeeld, op uitstap geweest. ’t Was leuk. Morgen back to reality.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

