zwemmen

Vandaag ging ik dus ,voor de eerste keer sinds het zwanger zwemmen van nu toch al een dikke 5 jaar geleden, nog eens deftig zwemmen. Niet aan de rand hangen en een klapke doen, niet één van de kindjes boven water proberen houden. Neeneen, echtig zwemmen. We hebben er hier in Gent een prachtig nieuw zwembad bij en ok, ik moet daar wat voor rondrijden maar het zwembad leek het wel waard. Dus ik in alle vroegte naar de Rozebroeken. Om daar 500 meter te zwemmen alsof het niets was. Aléé ik ben wel een beetje moe nu en ik voel het zowat overal maar op het moment zelf heb ik eigenlijk serieus getwijfeld om er nog 10 baantjes bij te doen. Maar we zijn verstandig dus we bouwen op.

Maar over het zwembad:

de pluspunten:

  • nieuw hé, properkes ook
  • veel plaats om te zwemmen want het is een olympisch zwembad dat in twee kan gedeeld worden en dan heb je dus 20 banen van 25 meter… er waren 3 scholen aan het zwemmen en ik heb daar geen sikkepitje last van gehad
  • een leuke lounge om na het zwemmen bij te komen met ne warme chocomelk :-). volgende keer neem ik mijn boek mee en brei ik er nog een half uurtje nietsdoen aan.
  • redders die er mogen wezen 😉
  • de oude mannen club die ook aan het zwemmen was, ik was bijna verdronken van het lachen op een bepaald moment met hun pingponggesprekken en steken onder water naar mekaar. Er is nog leven na .. tja ik kan er zo gene leeftijd op plakken maar toch een stuk in de 70 peins ik..

de minpunten

  • het baliepersoneel moet écht dringend een cursus klantvriendelijkheid volgen. Want met je ogen rollen als er een vraag gesteld wordt is ECHT NIET klantvriendelijk. En doe die kauwgum uit je mond juffrouw…
  • slechte verlichting boven de kleedhokjes, ik heb me zo goed als in het donker moeten aankleden..
  • slechte aanduiding hoe je van de kleedhokjes naar het zwembad moet gaan… ik was bijna verloren gelopen (dank u redder en neen ik was niet expres verkeerd gelopen 😉)
  • die vreselijke polsbandjes waarmee je binnen kan in het zwembad, waarmee je je locker moeten openen en sluiten, waarmee je ook weer buiten het zwembad geraakt. (note to me: volgende keer polsbandje meenemen uit het kleedhokje anders staat ge daar schoon te schilderen en neen ze laten u niet buiten zonder polsbandje.) Dat ik het vergeten was tot daar aan toe maar ze moeten wel werken hé, de man voor mij moest 7 keer opnieuw proberen voor hij buiten geraakt is, ik 4 keer… ik wil nie weten hoe traag dat buitengaan gaat op een drukke woensdagnamiddag…  

Maar alles in acht genomen, ik ga nog teruggaan daar, ik ga wel de komende weken eens een paar andere zwembaden proberen om te zien hoe druk het daar is of niet is.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

