Babysit

ik zat hier al een tijdje in babysitnood. Niet dat ik zoveel wegga, ik ben nogal een huismus, maar voor mijn werk moet ik geregeld eens een avond werken. Door de gezondheidsproblemen van mijn mama kan ik niet meer op mijn ouders rekenen jammer genoeg. Een ex-collega, een hele lieve dame die dol is op mijn kindjes, is het afgelopen jaar ingesprongen en ik ben haar daar héél dankbaar voor! Maar het werd toch tijd om eens een deftige oplossing te zoeken en dus op zoek te gaan naar een ‘professionele’ babysit.

Maar ik stel nogal hoge eisen, ja kijk, ik heb niet de meest simpele kindjes. De zoon is nogal selectief in de personen die hij rond zich wil – toch voor dingen als in bed steken etc – en de dochter is toch ook wel een handje vol. ik heb dus niks aan de doorsnee babysit van den bond van 15-16 jaar.

Dus zette ik een zoekertje op de fb pagina van de gemeente waar ik woon met mijn belangrijkste ‘eisen’ en kreeg ik zowaar bijna onmiddellijk drie reacties. ééntje sprong er voor mij sebiet uit en die lieve dame werd gisteren uitgenodigd om eens kennis te komen maken. ik had de zoon goed voorbereid en tegen dat het zover was stond hij haar al héél enthousiast op te wachten aan de straat.

En de kennismaking verliep heel vlot. Het klikt zowel met mij als met de kindjes. Vanaf oktober komt A. op mijn werkavonden de kindjes entertainen. En ge kunt nie geloven wat een ongelooflijke rust die beslissing met zich meebrengt voor mij.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Babysit

  1. jessie zegt:

    Ik geloof dat héél goed jong! Wij hebben ook iemand nodig die twee keer per week Jools van school haalt om ze thuis te entertainen tot wij thuis zijn. EEN JAAR LANG heb ik daar stress over gehad. De datum kwam steeds dichterbij en we vonden niemand goed. We hadden zelfs een heus “sollicitatie” weekend waarbij enkele mensen langskwamen om kennis te maken. En dan, net als we het niet meer verwachtten kwam daar L. En L is alles en meer wat wij zochten: lief, tof, betrokken, betrouwbaar, stipt. Jools is zot van haar en omgekeerd is het ook van dat! Ik ben nog elke dag ZO dankbaar dat wij L gevonden hebben!!!

  2. annelissen zegt:

    wat leuk
    waar facebook niet allemaal goed voor is 😉
    trouwens: ik heb ook geen gemakkelijke kinderen maar ook tussen de babysits van den bond zitten heel goede 😉

  3. Super voor je!! Hier een beetje dezelfde zoektocht… Ik heb nog nooit een ‘vreemde’ babysit op Luna laten passen, maar ik heb het gevoel dat het er vanaf nu toch eens van mag komen. Oma en opa zijn fantastisch en met stip ‘babysit-nummers-1-en-2’, maar het zou ook wel leuk zijn om een ‘externe’ babysit te hebben. Al was het maar omdat grote meid ook graag eens een stapje zou zetten zonder dat haar lieve, bezorgde ouders voor de volle 100% op de hoogte moeten zijn me wie, waar, wanneer, hoelang,… :-). Binnenkort komt G eens kennismaken. We zullen zien…
    Succes met A! We zijn al benieuwd naar het verloop van die eerste avond-met-A bij jullie!! Jij waarschijnlijk ook :-). Keep us posted? 🙂

Geef een reactie

