Tijd te kort

Er is véél tijd te kort om alle boeken te lezen die hier op een stapeltje liggen….Ik ben er momenteel twee aan het lezen : ‘de terugkeer van de dansleraar’ van Henning Mankell is het boek dat ik deze maand moet lezen voor het leesclubje op fb waar ik sinds kort lid van ben. En ok, niks MOET maar ik vind als ik meedoe moet ik het ook gewoon doen hé… En gelukkig valt het goed mee maar het is wel een vrij dik boek (450 pagina’s op de e-reader) , a rato van 1 hoofstuk per dag ben ik nog efkens zoet. En ‘Watervrees tijdens een verdrinking’ van Brusselmans daar ben ik ook al weken mee bezig maar het vlot niet, ik vind het goed maar wel heavy, kweetnie anders dan zijn andere boeken. Meer dan een paar pagina’s per keer geraak ik niet.

Wat ligt hier dan nog allemaal op de stapel:

  • Kou van jou van Herman Brusselmans
  • September van Rosamunde Pilcher
  • Onder de oude beuk van Maeve Binchy
  • De kunstminnaar van Katie Fforde
  • De gevangene van de hemel van Carlos Luis Zafon
  • Stille wateren van Viveca Stern

En dan zijn er nog de 2 verplichte boeken van de leesclub van november en december :-).

U heeft ongetwijfeld gemerkt dat mijn leesgenre nogal uiteenlopend is. Ik lees alles graag eigenlijk behalve zo echte detective achtige dinges a la Agatha Christie. dat niet,  maar voor de rest lees ik alle mogelijke romans, thrillers, fantasy, fictie en non fictie door mekaar. En altijd 2 boeken tegelijk: 1 papieren en 1 op de e-reader.  

En dan mag ik natuurlijk het voorlezen ook niet vergeten. We lezen samen momenteel één van mijn favoriete kinderboeken: pluk van de petteflet. Gewéldig! De kindjes zijn allebei zot van boeken, ik ben daar zo kontent mee. Tiemen en ik gaan om de twee weken naar de bib en dan mag hij drie boeken kiezen en 1 film. En die boeken worden verslonden zenne. hij kiest ook echt doelbewust en komt me vragen over wat een boek gaat voor hij het kiest. En hij wil echt leren lezen, hij komt me momenteel konstant letters vragen. ‘mama waar zie jij een ‘p’? En waar een ‘t’. En staat die letter in mijn naam? Of in jouw naam?  Jaja, ik denk dat ik hier een lezerke in huis ga hebben volgend jaar :-).

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Tijd te kort

  1. Eilish zegt:

    Ik ben een Binchy-fan (helaas zal er niets meer verschijnen, ze is gestorven deze zomer)
    Lezen, zooooo fijn, even verdwijnen naar een andere wereld, ‘k hoop dat je zoon inderdaad de microbe zal hebben. Zeer leerrijk voor hem, en rustig voor jou 😉

  2. Leuk, zo’n boekenworm-kindje! Ik heb hier ook zo’n exemplaar in huis… Ze vindt onze bezoekjes aan de ‘biloteek’ fantastisch. Hopelijk blijft dat zo als ze groter wordt…

  3. Inge Frans zegt:

    Goh, Bieke, ik heb ook Pluk voorgelezen aan onze kleindochter… Heerlijke genietmomentjes! Nu zijn we aan “otje” bezig. Een tip voor als Tiemen iets ouder is: “deesje” van Joke Van Leeuwen. Ik heb dat aan hele generaties schoolkinderen voorgelezen, zalig boek!

Geef een reactie

