rugpijn

Rugpijn dus.

Ik ging gisteren naar een info avond over hoe je als ouder van een zorgenkind alles combineert (maar daar meestal nauwelijks in slaagt) : de extra’s die dat zorgenkind met zich meebrengt (de praktische, financiele, emotionele, medische…), je werk, de rest van je gezin, je relatie, je sociale leven..

De docente zei bij het begin dat ze bij elke cursus wel 1 deelnemer heeft die afbelt wegens rugpijn. Iemand die compleet in het rood gegaan is en daar lichamelijk de tol voor betaalt.

Zo herkenbaar.

Ik denk dat ik de laatste tijd al veel inspanningen gedaan heb om mijn leven praktischer in te richten, hulp gezocht heb waar mogelijk op allerlei gebied, echt momenten voor mezelf ingelast heb. En toch betaal ik nu de tol. Waarschijnlijk is het een ophoping van een bijna eindeloze periode van zorgen en werken en blijven doorgaan. En pas op hé, ik voel me mentaal zeker niet superslecht integendeel. ik ben hier vollen bak aan het genieten van mijn dochter die zo leuk is momenteel: een zàlige deugniet die haar woordenschat elke dag aan het uitbreiden is, die zo schattig is bij momenten dat ik ze wel zou kunnen opeten. Maar er is altijd die angst voor morgen…want zo gaat dat hier: na elke goede periode komt er een mindere.

Maar bon we hebben rugpijn, zowel bovenaan met mogelijks een heuse nekhernia (maandag het verdict) en onderaan met een ontstoken spier door overbelasting. En het komt niet uit op geen enkel gebied maar ik vrees dat ik me nu toch ga moeten neerleggen (letterlijk dan) bij de feiten. En de osteopaat eens raadplegen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

