Oef

Oef dacht ik, toen ik de foto’s van ‘het ideale kinderhuis’ zag van Peter Adriaenssens. Oef, ik ben een mama die haar kinderen ruimte geeft om rommel te maken, om de ganse living als speelkamer te gebruiken, om te kliederen en te smossen, om hun fantasie de vrije loop te laten en met àlles tegelijk te spelen als ze dat willen.

Niet dat ik de man zo klakkeloos geloof in àl zijn opvoedingsadviezen maar in dit wil ik m graag volgen. Zo ziet het er hier bij ons uit in een doorsnee weekend namelijk:

(en u ziet hier 1 hoek van de living maar geloof mij ik zou u onze living van gelijk wélke hoek kunnen tonen :-)). Maar de zondagavond moet dat hier dus wel allemaal opgeruimd worden hé! En daar is de dochter tegenwoordig een veel grotere helper bij dan broer die dat allemaal dik ok vindt, die rommel…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Oef

  1. Vitamine F3 zegt:

    ik heb niet eens kinderen toch ziet mijn huis er soms zo uit (maar dan met andere rommel; geen speelgoed ;))

  2. missfolies zegt:

    Oef indeed! (En nu nog leren om mij niet te ergeren aan het feit dat mijn woonkamer eruit ziet alsof de zak van Sinterklaas erin ontploft is.)

  3. maaike zegt:

    ik vind rommel dik ok 🙂
    waar heb je dat artikel teruggevonden?

    • birgit189 zegt:

      moest ik dat nu nog weten hé, ik had een linkske gezet, maar ik vind het nergens terug :-(. Ik vermoed dat het in een weekendbijlage van een of andere krant geweest is een paar weken terug, ik las het en ik dacht: ik ben goe bezig 🙂 en ik ga daar eens een blogske over schrijven..

  4. anomama zegt:

    Herkenbare reactie! Ik was ook opgelucht!

  5. Patsy zegt:

    Ik had ook wel die foto en/of dat artikel eens willen zien. In onze woonkamer wordt ook het meest gespeeld met de nodige rommel als gevolg. Ik ben gestopt met me eraan te ergeren. Ooit komt er een tijd dat we zouden wensen dat ze nog eens gezellig beneden aan het spelen zouden zijn in plaats van de hele tijd op hun kamer, denk ik dan 😉
    Maar het is fijn om te weten dat het niet alleen bij ons lijkt alsof ik een kinderdagverblijf uitbaat met slechts 2 kindjes 🙂 En dat het zo hoort, blijkbaar.

Geef een reactie

