Dat het vlug kan gaan

Downkindjes worden later zindelijk dan andere, 4 of 5 jaar is geen uitzondering, integendeel. ik had me daar dan ook op ingesteld. De eerste vraag die ik stelde toen ik Maren wou inschrijven in de gewone kleuterschool was dan ook of dat een probleem ging zijn.

Maar…; mijn dochter zag dat precies anders. We hadden al een paar dagen in de gaten dat ze regelmatig eens een droge pamper had. Wat een teken is dat de blaasinhoud groot genoeg is om een plas op te houden. Wat een eerste stap naar zindelijkheid is. En we merkten ook dat Maren een beetje onrustig was. Uitdaging zocht. Ze gaat volgende week over naar de grootste groep in de crèche, dus het was inderdaad tijd voor verandering.

En toen zei de begeleidster van Maren haar groepje in de crèche: en als ik ze nu eens op het potje zou zetten? Ik zei zonder veel geloof in de slaagkans: proberen mag hé! Toen ik ’s avonds Maren ging oppikken bleek de dochter ferm 2 plasjes op het potje gedaan te hebben. O. Damn en we vertrokken rechtstreeks van de crèche op weekend en een potje had ik nu echt niet ingepakt. Dus het weekend ging voorbij.

En toen was er vandaag een ganse nieuwe dag in de crèche. En zelfs al voelde de misses zich niet echt 100% (door slaaptekort en een snotneusje) ze presteerde het ferm om een ganse dag droog te blijven en het potje te gebruiken waarvoor het moet. Ik kreeg een glunderende begeleidster te zien deze avond :-).

Moeder weet dus wat gedaan morgen tijdens de middagpauze: onderbroekjes shoppen! Want als dat in de crèche zo goed lukt dan gaan we dat thuis ook proberen hé… ik ben echt benieuwd of het gaat lukken! Het zou redelijk vroeg zijn… langs de andere kant, anderen hebben het haar voorgedaan dus het kàn. Benieuwd benieuwd.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Dat het vlug kan gaan

  1. sharxx zegt:

    Wat goed zeg !

  2. Super! Fantastisch zeg, wat een flinke meid toch, dat Marentje van jou!!!

  3. Super! En het is ook een serieuze kost minder hé, zonder pampers.

Geef een reactie

