the end…

De dochter is hier plots in sneltreinvaart ‘groot’ aan het worden. Deze week werd dus gestart met zindelijkheidstraining (met wisselend succes) en namen we tegelijkertijd afscheid van iets.

Afscheid van het flesje. Ik had al een paar weken gemerkt dat Maren het niet meer zo noodzakelijk vond en ze er eigenlijk minder en minder van dronk. Ze drinkt nu vlot met een rietje uit brikjes dus krijgt ze nu fristi, appelsap, multivitaminensap.  In september had ik al een poging gedaan om het ochtendflesje af te schaffen maar toen kreeg ze spruw en was een flesje melk dagenlang het enige wat ze wilde dus werd de ochtendfles rap weer ingevoerd.

Maar kijk, vorige week nieuwe poging om de ochtenfles af te schaffen en dat ging heel goed. En de laatste dagen weigerde ze gewoon zelf de avondfles. Dus zijn we er mee gestopt.

Tiemen besliste na dik 18 maand dat het welletjes geweest was en Maren nu dus na 2 jaar en 9 maand.

Ga ik het missen? Goh langs de ene kant niet want nu heb ik meer plaats op mijn aanrecht nu die flesjesmolen wegkan, ik moet niet meer stressen of ik wel propere flesjes heb, of ze niet aan een sterileerbeurt toe zijn. Of ze wel wil drinken de avonden dat ik niet thuis ben.

Langs de andere kant wel ja, het is toch echt wel definitief gedaan nu. Voorlopig vervangen we het bij mama op de schoot flesjesmoment door een mama op de schoot aerosolmoment maar dat is toch niet echt hetzelfde. Genietend, warm knollig peutertje vs brullend tegenspartelende peuter 🙂 .

Het allerlaatste echte babyding verdwijnt.  The end of an era.

(maar mama laat stiekem toch een fles groeimelk en een flesje in de kast staan… ge weet nooit… 😉 )

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op the end…

  1. jessie zegt:

    oh wat een dubbel gevoel moet dat zijn! Goed bezig Maren!!!

  2. TheMiss zegt:

    Oh. Byebye baby! 😉

  3. sharxx zegt:

    Toch wel even slikken! Goed hoor maren !

  4. Patsy zegt:

    Ik vond en vind het nog steeds moeilijk om de kinderen voldoende te laten drinken, na het flessentijdperk. Met een flesje heb je er een betere controle over en ze drinken ook meer, denk ik. Want je zet niet zo gemakkelijk een grote volle beker op tafel (uit vrees dat ze het hele boeltje gaan morsen) en als het kleine bekertje ’t op is, willen ze meestal geen tweede meer. De drinkfles van school is bij mijn kindjes ook nooit op. Drankjes in brik-met-rietje (fristi, chocomelk, sapjes) gaan dan weer wel goed binnen, maar schijnen niet zo gezond.
    Succes en inderdaad super van Maren, dikke duim! 🙂

  5. missfolies zegt:

    Mijn dochter is 4 en drinkt elke ochtend nog een flesje (volle melk)… Ik weet dat het eigenlijk niet hoort, maar ze ontbijt pas nadat ik haar bij mijn ouders heb afgezet en het is een gezellige manier voor haar om wat wakker te worden. Al kan ze ongetwijfeld zonder. Maar dan zou ze nog meer zagen bij het opstaan. 😉

  6. Sabrina zegt:

    Ben via via hier terechtgekomen, leuke blog!
    En herkenbaar dit, zoontje is net van de ochtendlfes af, is idd dubbel.
    De avondfles drinkt hij nog wel, lekker mama-zoon moment 🙂

Geef een reactie

