huisdieren

U weet –  of u wist het niet maar dan nu wel – dat wij 1 kat hebben genaamd Emilio Romano. Voor de rest is het hier stilletjes qua huisdieren. We wonen in een huurhuis waar huisdieren eigenlijk niet toegelaten zijn – gelukkig is de eigenaar een grote kattenliefhebber 🙂 – én we hebben dan ook nog eens een hele kleine tuin dus echt veel plaats is er ook gewoon niet.

Mijne zoon is op de leeftijd gekomen dat hij alles zou meebrengen en nemen naar huis wat leeft. Ik mag daar geen tuincentrum mee binnenstappen of hij begint erover: “een dwergkonijn, toeoeeoe mamamaaaaaaaa, of een cavia, ééntje maar”. Al een chance dat moeder haar verstand het altijd wint van haar hart want stiekem zou ik hier eigenlijk ook wel een ganse menagerie dieren willen. Maar bon dat moet verzorgd worden, eten en drinken krijgen en een eigen plekje om te slapen. En dat gaat dus niet.

Vandaag had hij het gevonden. Een paar UUR (noteer: uur) nadat ik hem van school gaan halen was, holt hij plots naar de kapstok. O mama ik heb iets mee van school, het zit in mijn jas. Ik denk ‘lap weer een denne-appel/eikel/beukenootje/kastanje/…’ . En dan zegt het fijne zoonstemmetje naast mijn oor, met een opgeheven handje met een wriemelend ding erop: ‘kijk mama hij leeft nog, mooi hé’. Een WURM! Het kind had eigenhandig een regenworm opgegraven en in z’n jaszak gestoken en dat ding leefde uren na de aanslag gewoon nog. IEK!

Dus ik gil: ‘zet dat ding in het gras, alstenblieft’. De zoon: ‘ja maar mama, ik wil die zo graag houden. We kunnen die toch in een potje op het nachtkastje naast mijn bed zetten?’ ‘Euh, hàllo, jouw nachtkastje is ook mijn nachtkastje en neen ik wil daar geen wormen op.

Enfin, de wurm is terug buitengeraakt op het gras. de zoon heeft een traan weggepinkt en ik het koud zweet van mijn voorhoofd. En ik wacht angstig zijn volgend huisdiervoorstel af.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op huisdieren

  1. Eilish zegt:

    Als hij maar niet met luizen naar huis komt 😉
    Btw heb nog drie dwergkonijnen in de aanbieding …

  2. Hihi! En binnenkort zal hij kleine zus vermoedelijk ook wel overtuigen van de grote-noodzaak-van-een-huisdier-hebben :-).

  3. missfolies zegt:

    Haha. Ik zie dat bij ons ook nog gebeuren. Laatst een gans drama omdat ze een onzelieveheersbeestje niet meer terugvond in de tuin…

  4. sharxx zegt:

    Brrr maar wel heel creatief toch ?!

  5. bridget “plukte” vorige keer maden van de groene bak bij oma… ook leuk hoor 😮 LOL

  6. kleinkoninckske zegt:

    Schitterend! Benieuwd naar zijn volgende adoptiepogingen! 🙂

Geef een reactie

