Ontdekking

Ik werk ondertussen al 5 jaar in de Rabotwijk. Het gebouw waar ik werk werd speciaal daar neergepoot omdat de wijk ‘in volle expansie’ was oa door het nieuwe gerechtsgebouw. Als ik uit het raam van mijn kantoor kijk dan kijk ik recht op bomen, water en hét Rabot.

De mooiste wijk van de stad, als je’t mij vraag. Ik hou vooral van de kant richting centrum. Een wijk die geschiedenis uitademt in elke vezel. Met water, pleintjes, kleine straatjes. En een fantastisch theater. Als ik ooit veel geld heb wacht ik mijn kans geduldig af en sla ik toe als er een huis vrijkomt in één van de smalle straten.  Midden in de stad en er ergens toch veraf.

Maar ook de andere kant, richting  Wondelgemstraat – waar een eigen verkeersreglement heerst dat je best kent om er heelhuids door te geraken-, vind ik een leuke wijk. Veel kleine winkeltjes vol prullaria, veel leven op straat.

FFW 5 jaar later. Eindelijk begint dat hier een beetje op gang te komen met de vernieuwing en verdere ontwikkeling! De eerste van de lelijke rabottorens is leeg en verdwijnt volgend jaar om vervangen te worden door nieuwe sociale woningen. Er is een nieuwe speeltuin geïnstalleerd naast het gerechtsgebouw. We hebben achterburen gekregen in het prachtige Manchestergebouw  En sinds een paar maand eindelijk een deftige broodjeszaak (La Pausa) én een fantastisch eetcafé in de buurt. Voor mij de ontdekking van het jaar. Zeer gezellig, lekker eten, snelle bediening, ideaal voor een lunchpauze met collega’s. Rep u allen daarheen zou ik zeggen :-): Eetcafé Toreke

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

