Hij komt, hij komt…

die lieve goede Sint! Gisterennamiddag zaten wij samen in zetel voor de televisie naar de intrede van de goedheilig man te kijken. Natuurlijk. De zoon is er met zijn 5 jaar vollédig klaar voor, voor het hele Sintgebeuren. Vond u trouwens ook dat de burgemeester er een beetje triest uitzag… Benieuwd hoe die nieuwe Burgemeester dat daar gaat aanpakken volgend jaar, àls de Sint nog binnenmag natuurlijk (oeps sorry ik kon het niet laten – einde politiek gezever)

Dus we zongen en we sprongen en we waren hééééél blij! Eindelijk! De ‘boekskes’ waren de Sint al lang voor en de brieven lagen hier al wééééken klaar! Eindelijk kon die schoen gezet worden, mét wortel en suikerklontje natuurlijk. Met een mooi opgerolde brief die vooral voor zus in extremis nog wat ‘aangepast’ werd. (Iets in mij zei dat zus mss toch niet zo geïnteresseerd was in een racebaan met 4 loopings of een reuze hijskraan. Voor de rest had broer goed geholpen ;-).)

En waar o waar moesten we die schoentjes zetten? Want wij hebben geen schoorsteen… oeps. Na bilateraal overleg kwamen we tot een overeenkomst: de keukentafel leek een geschikte plek. Dicht bij de achterdeur (wegens de voordeur gaat niet open want de gang die erachter ligt is omgebouwd tot Duplospeelhal voor de moment en we willen liever niet dat die goede man zijn benen breekt over onze blokken) en uit het zicht van de trap. Want de Sint mag niet naar boven komen mama!!! En Piet ook niet! (één ontmoeting met een man zonder hoofd dit weekend was voldoende griezel voor ons, ik schrijf daar nog een blogske over).

FFW zaterdagnacht 2.30 uur. Ik word wakker omdat een handje op mijn schouder rust… de zoon. ‘mama, ik denk dat de Sint NU beneden is. maar je moet geen schrik hebben hoor, hij gaat gewoon onze brief nemen en stilletjes buitengaan. Nu gaan we terug slapen hé’. 🙂

Zondagochtend…. één van die zeldzame zondagochtenden dat moeder vroeger wakker is dan de kindjes.. mijn wekker zegt dat het 8.15 uur is! Woohoow, de Sint kwam dus ook voor mama want dat is hier een uur dat wij écht niet gewoon zijn. Terwijl ik nog wat lig te soezen begint er beweging te komen in het bed naast mij. Een slaperig hoofdje komt boven het dekbed piepen… ‘is het al ochtend mama, heb ik het klokje rond geslapen?’. Euh ja en ja! Op dat moment begint de dochter te brullen. Die was dus wel al wakker blijkbaar. Ik haast me naar de kinderkamer om de dochter te sussen en hoor ondertussen de zoon voorzichtig naar beneden gaan. Terwijl ik de dochter op het potje zet hoor ik een rendier de trappen op springen: ‘MAMA! De Sint is gewèèèèèèèèèèst! Met Lego! (tja een klein voorproefje hoort er hier bij). En chocolade centen! En snoepen! En koeken! En de Sint heeft onze koekjesdoos gevuld met suikerkoekjes (damndamn en ik die dacht dat die kleine aap dat nooit ging doorhebben!). En MAMA voor zus ooooooook!!

To be continued: volgende week gaan we naar de Sinterklaasshow. En het weekend erna komt de Sint voor écht!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

