Gevoelig

Vorige week was er ‘pompoenfeest’ op school. ikzelf kon niet gaan wegens een mens moet echt wel zoveel uur werken in een week maar de zoon kon gaan met de opvang dus was hij kontent. Tot ik m ’s avonds ging ophalen. Ten eerste vonden we z’n fiets nergens… nu er liep heel veel volk binnen en buiten de school dus ik ging echt overal goed rondkijken, al hield de zoon bij hoog en bij laag vol dat hij z’n fiets in dàt fietsrek in de fietsenstalling gezet had na de middagspeeltijd. Dus ik de opvang terug binnen en versterking gaan zoeken voor de zoektocht. Een lieve juf liep het volledige terrein af met ons maar nikske.  Tot we nog 1 keer de fietsenstalling checkten en de fiets daar midden op het pad gesmeten zagen. En het me inviel dat er een bende kindjes op straat ah fietsen was toen ik toekwam op school. Enfin mysterie opgelost, tranen weg bij de zoon. Oef!

En toen : ‘mama er was een griezelig verhaal van een koning zonder hoofd. En dat was de papa van XXX maar die had écht geen hoofd mee hé mama, écht!’ Mijn zeer gevoelig ventje met de zeer grote fantasie en het ongelooflijke inlevingsvermogen… Enfin, ik weet dat hij daar (over)gevoelig aan is maar moest ik dus op voorhand geweten hebben dat pompoenfeest een verdoken halloweentoestand was ik  m komen oppikken na school.. want het ganse halloweengedoe is écht zijn ding niet. ook vorig jaar dikke miserie mee gehad en nu dus ook een gans weekend kunnen geruststellen, kalmeren, niet kunnen slapen en vooral: ik ga niet naar school maandag want daar is een man zonder hoofd.  Godzijdank kon de Sint zijn gedachten een beetje verzetten en waren tegen maandag de muizenissen uit z’n hoofd verdwenen.

Om de maandagavond plaats te maken voor: ‘Mama ik ga morgen niet naar school want juf was boos op XXX , écht hé mama! En als juf boos is ben ik ook boos’… aaarrgghhh..

Zo moeilijk om in te schatten wanneer en waarom hij reageert op bepaalde dinges. Moe zijn helpt niet in elk geval. Het is konstant zoeken, triggers vermijden. En soms de blutsen met de builen nemen. Jammer genoeg heeft niet iedereen evenveel voeling met zijn gevoeligheid. En een verkeerde aanpak van een situatie kan zorgen voor dagen of wekenlang nazinderen… Het is wat met dat hoogsensitief zijn….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

