Hij komt, hij komt (2) (helaas in A’pen)

Vandaag gingen we met wat vriendinnen en kindjes naar de Sinterklaasshow in het Sportpaleis (toch typisch a’pen dat ze dat een ‘palais’ noemen ;-)). U moet mijn sneren naar Antwerpenaren vandaag erbij nemen, u begrijpt op het einde van dit stukje waarom.

De dochter werd netjes afgeleverd bij mémé en pépé voor een 24 uur babysit zodat de zoon en ik samen naar het grote feest konden. Een van de vriendinnen, die in het verre maar o zo sympathieke West-Vlaanderen woont (hèhè), kwam samen met de dochter bij ons slapen zodat de tocht naar het ‘Palais’ een beetje korter was op een vroege zondagochtend. De kindjes konden nog een beetje samen spelen en de mama’s een avondje kletsen. Ha!

De show was àf. Van de eerste seconde tot de laatste seconde heeft mijn kleine man genoten met volle teugen. Mee geroepen, gezongen, gedanst. En mama heeft ook genoten (a ja Mega Toby was er 😉 ) van het kijken naar de zoon die sommige momenten al zo graag groot wil zijn maar als hij daar mee de plopdans staat te doen toch aandoenlijk klein blijft. Dat hij nog lang zo mag blijven denk ik dan, zo zonder schroom en met zijn aanstekelijk enthousiasme.

Daarna gingen we met de ganse bende fastfood eten. Niet gezond maar het hoort er bij. Alhoewel ik denk dat we volgend jaar misschien toch gaan uitwijken naar een ander alternatief. Het was druk daar, natuurlijk. 10.000 man komt uit ‘het palais’ en heeft honger. Pakt dat 1/10 van al dat volk ook zin heeft in fastfood en zich dus begeeft naar één van de gelegenheden in het A’pse dan weet ge dat daar veel volk gaat zijn. Ik zou mij als gerant van zo’n zaak daarop voorzien. Wie ben ik, ik hoor het u zeggen. Bon, ik heb niks tegen wat moeten aanschuiven, écht niet. Maar het moet wél vooruit gaan. Eén van de andere mama’s en ik  hadden de verkeerde rij gekozen, u kent dat. Die rij die ge écht niet wil. Maar we zijn geduldig. Voor ons staat een madam plat antwaaarps te gillen naar een paar rijen verder. Paar rijen verder komt zich naast madam stellen, voor ons. U kent dat. Ik haat dat. De vriendin en ikzelf knipogen eens naar mekaar…. da gaat hier géne waar zijn.

We schuiven nog een half uurke verder aan. Ondertussen is blijkbaar nog een bekende van het olijke duo binnengekomen, er wordt weer geroepen (waarom moet dat altijd met de volumeknop op 10 daar in A’pen vraag ik mij af, maar wie ben ik) en gezwaaid en hoppa het duo voor ons wordt een trio! Nog ene en ze kunnen kaarten! De vriendin en ik moeten wat verder van mekaar gaan staan anders gaan we ons verbranden aan de stoom die uit ons respectievelijke oren komt. Echt. Als het trio voor ons eindelijk aan de beurt is maak ik een voorzichtige opmerking ‘dat mevrouw twee en drie eigenlijk toch wel achter ons aangekomen waren en..’ Ik zeg dat op een normaal stemvolume, normaal voor 98% van de bevolking that is #wink#. Ik krijg ‘nen blik’, wat zeg ik drie blikken. En commentaar.

Bon mevrouw duo bestelt samen met madam uno dus daar kunnen we nog engizins akkoord mee gaan. Madam trio daarentegen… Ik vraag of ze niet beschaamd is. Zeg dat ze het toppunt van Antwerpse arrogantie vertegenwoordigt. Dat ze … enfin ik weet niet meer wat ik juist uitgekraamd heb maar ik was KWAAD! Mijne zoon komt (na een UUR ggeduldig wachten) aan mijn mouw hangen dat hij dorst heeft. ik zeg ‘ja kleine sorry, MADAM haar kinders hebben blijkbaar meer dorst. Maar dikke duim dat je zo flink je beurt afwacht, dat kunnen we hier niet van iedereen zeggen.’ De dikke nek voor mijn neus geeft plots ijstemperaturen af. Ha! IK HOOP DAT GE BESCHAAMD WAART TRUT!

Al een chance dat ik een paar ‘normale’ Antwerpse vriendinnen heb. Ze houden het gemiddelde niveau daar een beetje omhoog. Als ze ooit asiel willen aanvragen, wat ik absoluut zou kunnen begrijpen, op de parking is nog plaats.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Hij komt, hij komt (2) (helaas in A’pen)

  1. evavertelt zegt:

    hihi, sorry, ik kan een kleine gniffel hier niet onderdrukken 🙂

  2. TheMiss zegt:

    It’s sad but it’s true. In Antwerpen is het over arrogante koppen lopen. Gelukkig valt dat in ons district toch een béétje beter mee.

  3. Zo flink van Tiemen dat hij braaf en geduldig bleef wachten… Ik vrees dat ik intussen al een krijsende, schreeuwende peuter zo moeten kalmeren. En een krijsende Luna, daar kan geen enkel Antwerps volume tegen op :-)!

  4. Elke zegt:

    Ohja, want wacht, ongemanierde mensen, dat bestaat alleen maar in Antwerpen. In andere provincies zijn we dat nog noooooit tegengekomen!
    Hallo seg!

Geef een reactie

