inspiratie gevraagd…

De kerstmenu, pffff. ik heb écht geen greintje inspiratie dit jaar. De folders van de klaargemaakte dinges bij beenhouwers en traiteurs in de buurt kunnen me niet bekoren maar zelf heb ik ook totaal géén idee van wat er op tafel zou kunnen komen. Ik ben ne moeilijken eten als het op zo fancy food aankomt, ik lust bijna geen wild, geen rood vlees… mijn ouders die bij ons komen eten op kerstavond zouden niks anders eten dan wild en rood vlees. Probleem dus.

Ik zou bv zeer graag als voorgerecht een stukje vegetarische lasagna geven maar ik weet op voorhand dat ik daar niet mee moet afkomen. En er moét soep zijn want anders is er niet gegeten (dixit mijn liefste mama 😉 ). Enfin, soepeninspiratie kreeg ik enkele blogs geleden al. Dan het hoofdgerecht nog. Ik zou iets willen doen met parelhoen, dat eten we allemaal graag denk ik.  Dessert is onder controle want al zolang ik leef eten we op kerstavond een kerstbuche. (Yèk… voor mij graag ne mascarpone met speculooscrumble 😦 ).

Ge kunt nu zeggen: gij zijt de gastvrouw dus ze moeten eten wat de pot schaft. Haha, dan kent u mijn moeder niet (sorry mama :-)), ik mag dat binnen 5 jaar nog horen als het geen traditioneel kersteten is vrees ik.

Dus: wat eet u op kerstavond/kerstdag? Misschien haal ik daar wel ideeën uit…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op inspiratie gevraagd…

  1. evavertelt zegt:

    enkele jaren geleden maakte ik voor een hele bende met nieuwjaar een kalkoenrollade. iedereen (echt IEDEREEN) vond het lekker, wat wel wat wil zeggen als je met z’n 17 bent 🙂
    misschien eens proberen? http://evavertelt.wordpress.com/2010/01/10/eindejaarsmenu/
    succes!

  2. Eilish zegt:

    Ik wist tot voor een paar uur al helemaal wat ik ging klaarmaken op kerstdag, het probleem is echter dat het recept van mijn hoofdgerecht (iets uit een kookbijlage van Libelle van een paar weken geleden) spoorloos verdwenen is. Ik heb het nog maar 1 maal klaargemaakt, weet nog halvelings de ingrediënten, maar zomaar à l’improviste koken – in mijn geval voor mijn schoonma (nog slechter dan je ma !) ik weet het zo nog niet.
    Verdoemme, waarom moest ik bij de renovatie van mijn keuken zo grondig te werk gaan met het opruimen van de kookboekenkast, ze heeft er jaren rommelig bijgelegen, en net nu heb ik de kuisziekte gekregen …

  3. Katrien zegt:

    wij gaan varkenshaasje in bosbessensaus eten 🙂 Het favoriete gerecht bij ons. En ondertussen zga ik op fb dat je ook een leuk recept gevonden hebt 🙂

  4. mamavantwee zegt:

    ik doe als voorgerecht een vispannetje en als hoofdgerecht coq-au-vin(met koekoek of écht goeie kip). Op het moment zelf niet zo veel werk meer, vind ik ook belangrijk bij mijn keuze 😉
    Naast recepten van Colruyt gebruik ik ook heel vaak recepten van Jeroen Meus. Het recept voor moelleux van hem uit dagelijkse kost is FANTASTISCH, wat zeg ik MISDADIG LEKKER. Veel zin om dit als dessert op het menu te zetten maar is toch zooooo’n caloriebommetje hé. ‘k Vrees dat we een indigestie gaan krijgen…

  5. Jan zegt:

    Eind vorige maand het geluk gehad om mee te mogen koken op het biggest cooking event van Delhaize. Onze chefkok was Peter Goossens zowaar en hij leerde ons zijn versie van parelhoen klaar te maken. Het recept kan je hier terugvinden: http://nl.delhaize.be/nl-be/acties/delhaize-biggest-cooking-event

  6. Natalie zegt:

    Bij ons is het ook niet gemakkelijk wegens pa en schoonma die moeilijke eters zijn. Bij ons wordt het dus klassiek: een vispannetje (zie photo-copy-ann), een soepje en lamskroontje met gratin dauphinois en gestoomde groentjes. Dessert zal kerstbuche van bij de bakker zijn, noodzakelijk voor mijn pa. Het creatievere menu is voor oudejaar.

    Succes!

Geef een reactie

