over zindelijkheid

Dat het bij de dochter met de zindelijkheidstraining een beetje crash & burn is. Ze had de interesse voor het potje vlug opgegeven. In de crèche wordt ze regelmatig op het potje gezet met nauwelijks resultaat, ze wacht duidelijk tot de middagslaappamper aan is ;-). En eerlijk, ik kan het momenteel niet opbrengen om in het weekend daar zwaar in mee te gaan. Dus komt het hier een beetje neer op smorgens op het potje en savonds en tussendoor niet. Dus gaan we denk ik het experiment efkens in de ijskast stoppen. Volgende poging na nieuwjaar en hopelijk heeft de mama dan ook verse moed om het thuis ook consequent te doen.

Ook die andere kleuter die hier rondloopt heeft een zindelijkheidsprobleem, na zo ongeveer 4 maand nachtzindelijkheid was het begin september compleet om zeep. ik hoopte dat het iets tijdelijk was, hoorde van andere mama’s dat hun kindjes ook last hadden van de back-to-school zenuwen en bijhorende terugval. Maar ondertussen blijft die terugval hier duren…. en hij wil er graag zelf vanaf hé van die pampers. Deze week zijn we met frisse moed gestart zonder nachtpamper maar met een schema, een regenwolkje voor een natte nacht, een zonnejte voor een droge en bij 5 droge zonnetjes een beloninkske. Maar we halen die 5 zonnekes dus niet hé.. en de kleine man raakt gefrustreerd door het systeem. Iets anders dus…. tips?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op over zindelijkheid

  1. Katrien zegt:

    hier heeft het geholpen om Janne ’s avonds niet veel meer te laten drinken en als ik ging slapen ze toch even op het potje te zetten. En ineens ging het vanzelf. Het systeem zou ik niet gebruiken als hij er gefrustreerd van raakt en er zelf niets aan kan doen. Hij slaapt mss te vast om het te voelen? Niet makkelijk! Veel succes!

  2. ja Brian is ook droog als ik hem om 22.30 a 23u nog is eruit haal om te laten plassen.. anders lukt het ook niet. Maar Brian slaapt nu wel snel terug in, maar je kan is proberen eh..

  3. Kristien zegt:

    Juliette is zindelijk ’s nachts sinds enkele weken. Ze zit nu in het vijfde leerjaar. Ik ben wel op consultatie geweest gedurende enkele jaren in het UZ. Algemeen raden ze aan om na 18h niet veel meer te drinken, en zeker geen prikhoudende dranken. Wakker maken om dan te laten plassen is niet echt de juiste methode omdat ze eigenlijk zelf moeten aanvoelen dat ze moeten plassen. Het beloningssysteem zou ik ook niet laten doorgaan omdat het alleen maar meer frustratie geeft. Eigenlijk is hij wel nog jong hoor. Ze beginnen maar van een probleem te spreken vanaf 7 jaar en ouder. Het is natuurlijk vervelend voor hem maar ik zou hem proberen duidelijk te maken dat hij iets meer tijd nodig heeft dan andere kindjes.

  4. annelissen zegt:

    Bij Manou heeft ik maanden getraind, zonder succes.
    Bij Nina had ik geen zin meer in dat gedoe, en al die vuile lakens. En dus heb ik gewacht. Af en toe proberen, en belonen. En lukt het niet, dan wacht je toch nog gewoon een beetje. Geen enkele volwassen man plast nog in zijn bed. Vroeg of laat leren ze het dus toch,z elfs in de meest marginale gezinnen.
    Leer hem zelf zijn pamper aan en uit te trekken. Dat gaat hij vroeg of laat ook beu geraken. 😉

Geef een reactie

