Januari = zorg-voor-jezelf-maand

Voila, ik doe dus mee met het initiatief van deze dame maar ik ga een paar persoonlijke toetsen toevoegen :-). Ik ga in januari – zoals altijd eigenlijk al (aheum) zéér hoffelijk zijn en proberen om wat minder te klagen en zagen (goed begonnen op 1 januari tegen de vuurwerkafstekers haha). Maar bon ik beloof op mijn communiezielke dat ik deze maand geen andere chauffeurs ga uitkafferen en al zekers niet in de wondelgemstraat. Ik ga ZEN in het verkeer zijn.

Maar mijn hoofddoel in januari is om een beetje beter voor mezelf te zorgen. Want mijn kindjes hebben natuurlijk maar 1 stuks ouder niewaar. Waarmee ik niet wil zeggen dat andere mama’s niet voor zichzelf moeten zorgen maar ik moet dat zo mogelijk nog meer en beter doen. Want dixit de zoon ‘mama, als jij ziek bent wie gaat er dan voor de kindjes zorgen?’. Hij heeft gelijk natuurlijk.

Dus op het menu voor deze maand staat:

  • een dringend bezoek aan de tandarts (u gelooft het niet maar het is zo ongeveer het enige voornemen van vorig jaar dat ik niet ingelost heb shame on me) maar morgenochtend dus is mijn eerste telefoontje er één naar de tandarts die één van jullie mij vorig jaar aanraadde. Wegens 2 afgebroken tanden 😦
  • Hopelijk een bezoek aan de oogarts, ik probeerde in de kerstvakantie al een afspraak te versieren maar de mens heeft een wachtlijst van drie maand en met mijn oogprobleemgeschiedenis (mislukte cataractoperatie) wil ik toch liever gaan bij diegene die mijn dossier kent. Dus morgen ook eens proberen op zijn privépraktijk of de wachtlijst daar korter is dan in de ziekenhuizen.. Een bril dringt zich op vrees ik.
  • Mijn rugprobleem oplossen want het wordt er alleen maar erger op. En hopelijk lukt dat zonder thuisblijven van het werk…enfin, ik heb nog minstens 8 kinébeurten te gaan en nog genoeg pillen 😉
  • Mijn jaardoel is elke dag minstens 1 stuk fruit en een halve liter water. Dat zou moeten bijdragen tot een algeheel beter gevoel. Hoop ik.

Zo geeft u mij alstublieft massaal een aanmoedigend applaus in de commentaren – vooral wat het tandartsgedeelte betreft – dan hou ik u op de hoogte van de vorderingen!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Januari = zorg-voor-jezelf-maand

  1. Ik doe mee ! Ik moet ook bellen voor een afspraak en blijf het ook steeds maar uitstellen… dus morgen bellen we 🙂

  2. Voetje zegt:

    Ga ervoor! Je kan het! 🙂

Geef een reactie

