goede voornemens 2013

– beter zorg dragen voor mezelf dus mijn tanden, ogen en rug laten nakijken en verzorgen. En hopen dat mijn spaarrekening daar niet al te drastisch onder moet lijden. En vroeger gaan slapen, minstens 2 avonden per week wil ik rond 22 uur onder de wol liggen. En elke dag fruit eten (we zijn goed bezig) en meer water drinken.

– meer lezen, vorig jaar las ik 17 boeken, dit jaar ga ik voor 24. ik maakte een account aan in goodreads en van zodra ik eens 10 min tijd heb ga ik eens kijken welke boeken ik nog wil lezen. Zoveel mogelijk proberen lenen id bib of proberen downloaden op de e-reader want ik plan hier een jaartje zonder boeken aankoop (voor mezelf dan toch)

– mijn weekmenus volhouden met speciale aandacht om onze diepvries en voorraadkast eens leeg te eten. Blijvend aandacht hebben om gepaste porties klaar te maken en eventuele restjes in te vriezen. Wat exerimenteren met nieuwe groenten. Die pastinaakpuree van mme zsazsa ga ik alleszins eens uitproberen en ook de vegetarische lasagne van photo-copy ann staat op mijn verlanglijstje.

– meer de fiets nemen. Dat is een zomerwerkpuntje voor mezelf. Nu Tiemen goed overweg kan met z’n nieuwe fiets kunnen we id lente en zomer eens met de fiets naar school. En gewoon ook meer te voet naar de winkels in de buurt.

– de kleerkast van de kindjes beter bijhouden en enkel kopen wat ze écht nog nodig hebben. Zo weinig mogelijk nieuw voor mezelf kopen, mijn kleerkast barst uit zijn voegen, het zal een jaartje gaan zonder nieuwe kleren.

U merkt het misschien, er is een rode draad in mijn goede voornemens…. een financiele rode draad. Dat is omdat ik nogal heel erg geschrokken ben. Zonder al te veel uit te weiden over mijn financiele details :-), ik heb gene ene euro kunnen sparen vorig jaar. En dit jaar komen er nogal wat kosten bij: logo voor de zoon, logo voor de dochter, zwemles voor de zoon, een bril voor mama…. Er moeten dus keuzes gemaakt worden. Geen zomervakantie weg voor ons dit jaar, lekker spelen in de tuin en hopelijk met een beetje goed weer zodat we het zwembadje kunnen uitzetten en ons uitleven. En goedkope uitstapjes naar de speeltuin, de Blaarmeersen, … Mijn krantenabonnement is opgezegd, mijn eci lidmaatschap is opgezegd, er is een goedkope voorjaarsvakantie geboekt, ons plopsa abonnement wordt niet verlengd.  Voortaan hou ik alle uitgaven bij zodat ik mss binnen enkele maanden nog zaken kan elimineren of aanpassen. Want ik ben dan wel een éénoudergezin, maar géén eenoudergezin dat terecht wil komen in de statistieken.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op goede voornemens 2013

  1. TheMiss zegt:

    Ik heb een excelfile met hoeveel we maandelijks mogen uitgeven aan verschillende zaken (benzine, supermarkt, ontspanning, cadeaus, etentjes,…) en aan hoeveel we al zitten. Werkt héél goed eigenlijk. Sinds we dat gebruiken kunnen we beduidend meer sparen ook!

  2. annelissen zegt:

    ik heb veeml ebook, moest je interesse hebben 😉

  3. Pingback: een kwartaal goede voornemens | durvendromendenkendoen

Geef een reactie

