Dat ze groot worden!

De zoon had vandaag zijn eerste integratiemoment in het eerste leerjaar. Ze doen dat op school een aantal keer in de derde kleuterklas. Een zeer goed idee vind ik. Zeker voor mijn onzekere overgevoelige angsthaasje. Hij kwam dolenthousiast terug van school. En juf heeft de toiletten getoond mama! Haha juf kent haar prioriteiten :-), leuk dat ook aan die kleine dingen aandacht besteed wordt. En we hebben over ‘ik’ geleerd. En spelletjes gespeeld. En geknutseld. Enfin, het was heel erg meegevallen.

En toen ging de grote jongen slapen en toen …. was het plots heel wat minder. 2 uur na bedtijd kwam hij voor de elvendertigste keer uit bed. ‘ik ben bang vh eerste leerjaar mama. allemaal moeilijke dingen. En ik kàn nog niet lezen. En ik kén die juf niet. En de kindjes gaan mij belachelijk vinden’. Pfff, zonder hem te veel te bevestigen in zijn angst heb ik m proberen uitleggen dat het allemaal wel zal meevallen. En dat het voor de andere kindjes ook nieuw is. En dat het een hele lieve juf is.

Gelukkig zijn er nog een paar integratiemomenten te gaan voor het september is.

En dan de dochter. Mijn ukkepuk. Ze wordt drie! Verdorie toch dat gaat veel te snel! Vrijdag een feestje id crèche en zondag, op haar verjaardag, thuis. Hopelijk geen zieken tegen dan want de dochter balanceert op het randje en ook de zoon is goed aan het hoesten en snotteren…. Waar blijft die lente?

De komende weken worden UZ weken voor ons. Maren wordt 4 voormiddagen getest in het centrum voor ontwikkelingsstoornissen zodat we de nodige papieren en attesten in handen krijgen om wat hulp op school te kunnen inschakelen. En daarna staan ons nog een paar voormiddagen jaarlijke downpoli afspraken te wachten: NKO, orthopedie, tandarts, kinderarts… fiew. ik kijk er al helemaal naar uit….. NOT.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Dat ze groot worden!

  1. TheMiss zegt:

    Oh, ik zou smelten van schattigheid, denk ik! Die grote kleine man van jou gaat dat super doen in het eerste leerjaar.

Geef een reactie

