mijlpalen

De dochter gaat woensdag voor de eerste keer een halve dag naar school. Alleen that is, want ze ging al een paar keer ‘oefenen’ met mama. Niet dat de dochter dat nodig had, twas vooral de gemoedsrust van de mama die geoefend moest worden. Want in mijn wildste gedachten zet ik ’s morgens de dochter af en is ze nergens meer te vinden als ik ze ‘smiddags terug ga afhalen. Is madammeke afgedwaald in het immense schoolgebouw, moe geworden en heeft ze zich ergens in een hoekske te slapen gelegd. En dat is, beste mensen, het meest positieve scenario dat de laatste weken door mijn hoofd geflitst is. Ik krijg de kriebels als ik zie dat al die deuren daar zo maar open blijven staan. En ik ken mijn dochter een beetje, ze is nogal euh ‘avontuurlijk’ aangelegd zullen we het maar noemen. Aaarrgghhhh…. Ik durf al een lacherig zeggen ‘gelukkig hebben we zeer goede contacten bij child focus’ maar potverdikke ik hoop echt dat ik ze niet nodig ga hebben! Enfin we gaan de juffen en de kinderverzorgsters natuurlijk het voordeel van de twijfel gunnen én ik mag desnoods elk kwartier bellen zei de verantwoordelijke van de opvang deze ochtend. Ow yes. Dat had ze nièt moeten zeggen 😉

Maar bon, denkt u een beetje aan ons, woensdag? En dan vooral aan mij? 🙂 De dochter gaat dat toch niet nodig hebben, die is zoooooo kontent dat ze eindelijk samen met ‘aasssiieeeee’ (aka broer) de grote schoolpoort binnen mag stappen!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op mijlpalen

  1. Dat komt helemaal goed, al voelt het nu even niet zo. Ik duim !

    • zegt:

      goed! ze heeft enkel wat geweend tijdens de speeltijd, wat overrompeld wss door de honderd kleuters die haar allemaal even schattig vinden ‘die baby’. Gelukkig was er broer en zijn klasgenootjes om haar wat te beschermen tegen al dat kindergeweld. In de klas zelf was het heel goed gegaan. Benieuwd voor volgende week, dan gaat ze een volledige dag…

  2. Leezzz zegt:

    Bij ons in de andere peuterklas zit er een autistisch kindje dat regelmatig eens “ontsnapt”, en die geraakt dan wel eens tot in de klas van ons Fien. Maar de kindjes kennen hem al “juf, juf, Winter is daar weer!” roepen ze dan, en dan brengt de juf hem terug. Ook de juf van zijn eigen klas weet maar al te goed waartoe hij in staat is, en ze houdt hem dan ook heel hard in de gaten. Ik denk dan ook niet dat hij ooit langer dan twee minuten “verdwenen” kan zijn, hij geraakt nog niet eens de gang uit… Dat komt allemaal wel goed. En bovendien: wellicht WIL uw madammeke niet eens buitenlopen, als het zo tof is in de klas…

    • zegt:

      o jawel zenne ze heeft woensdag al bewezen dat ze wel gaat lopen. Gelukkig zijn de deuren te zwaar om open te krijgen én hebben alle kindjes uit haar klasje haar ontsnappingspoging gezien en de juf verwittigd dat ‘het kleintje’ gaan lopen was :-). Verder dan de speelzaal is ze dus niet geraakt deze keer…

      • Leezzz zegt:

        Hihi dat zat erin hé. Nu ja, nu ze het eenmaal weten, zullen ze er wel NOG meer op letten, en de sociale controle bij die kleuters is zeker ook niet te onderschatten. Ze zullen wel met z’n allen zorgen dat “het kleintje” niet ver weg geraakt 🙂

Geef een reactie

