Een superleuke dag!

Vandaag was het wereld downsyndroomdag. Waarom net vandaag kreeg ik al een paar keer te horen? Awel 3 chromosomen 21 hé… dus 21/3.

En er was een ludieke actie op touw gezet om de feestdag van alle downerkes in het daglicht te zetten: opvallende, verschillende, kleurrijke sokken aantrekken om te benadrukken hoe mooi diversiteit kan zijn. En mensen, mensen… wat een reacties! Er waren wat promotiefoldertjes verstuurd naar de leden van downsyndroom Vlaanderen en die leden hebben dus héél erg hun best gedaan om de actie bekendheid te geven… De facebookpagina barstte bijna uit zijn voegen van alle sokkenfoto’s die gepost werden. Ok, er is een kleine wedstrijd verbonden aan de actie en er zijn wat kleine prijzen te winnen, maar toch… ik had ongelooflijk het gevoel dat het bij iedereen die meedeed om veel meer ging dan om die wedstrijd…. een echte vlaag van solidariteit en sympathie voor mensen met downsyndroom. Ik kreeg er een echt warm gevoel van!

En natuurlijk konden wij niet achterblijven.. ook de kindjes en ik vertrokken deze ochtend met onze sokken aan. En ook de crèche liet zich niet onbetuigd. Het volledige personeel en àlle kindjes (51 stuks) hadden speciale, vrolijke, verschillende sokken aangetrokken! En er werden foto’s genomen natuurlijk voor op de facebookpagina.. En kijk, normaalgezien mag het niet, foto’s tonen uit de crèche waar andere kindjes opstaan maar deze foto is ondertussen meer dan 500 keer ‘geliked’, ik vermoed dat ik m dus ook hier wel mag delen…

bengelhof 21 maart sokkenactie

Ik heb het al gezegd en ik ga het blijven zeggen… KDV het bengelhof: you rock!!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Een superleuke dag!

  1. goyake zegt:

    Wat een leuke foto, en heerlijk die solidariteit

  2. isamie zegt:

    Ik ben daar nu helemaal ontroerd door !

  3. Christel zegt:

    Van zoiets, schiet ik nu toch ook vol tranen hoor!

Geef een reactie

