een kwartaal goede voornemens

Tijd om eens een eerste balanske op te maken hé… U kon hier lezen wat ik dit jaar allemaal ging doen of net niet ging doen.

– beter voor mezelf zorgen: goede punten all over te place. De tandarts en ik zijn ondertussen dikke vriendjes (not) en mijn tweewekelijkse vrijdagnamiddagafspraken met hem beginnen ondertussen een goede (aheum) gewoonte te worden. We zijn er nog niet, helaas maar we gaan een tandje bijsteken (hebt u ‘m?) zodat ik voor de zomer weer helemaal spic en span ben op tandgebied. En neen de schade was niet zoooooo erg maar we maken van de gelegenheid gebruik om al mijn oude vullingen te veranderen door nieuwe zodat ik dan efkens gerust ben normaalgezien. Ik ging naar de oogarts en draag nu een bril om auto te rijden, tv te kijken etc en mijn kinébeurten om mijn schouder- en rugprobleem op te lossen zij net opgebruikt. ik zorgde ook voor mijn mentale gezondheid en ging nog eens langs bij mijn hulplijn én vanaf dit voorjaar krijg ik een beetje coaching vanuit dit project, benieuwd! Ik eet zeker meer fruit en ik drink ook meer water dus dikke duim voor mezelf!

– Meer lezen. Goh ik was niet goed begonnen maar kijk eind maart en 6 boeken gelezen en 2 bezig dus ik zit op schema :-).

– weekmenu volhouden: check! Alleen moeten we echt eens werk maken van een lijstje met de inhoud van de voorraadkast en de diepvries want het gebeurt nog te veel dat ik een menu opstel met alles wat we in huis hebben en dat de kok naar de winkel snelt in’t gedacht ‘dat hebben we niet’. De boodschappen gebeuren iets gecentraliseerder dan vorig jaar, ook van moetens vermits we het hier momenteel efkens moeten doen met 1 auto ipv 2 (aanpassen zég, fieuw!)

– meer de fiets nemen tja, als het ooit eens lente wordt niewaar…. maar mijn voornemen is toch om te proberen de dagen dat de kindjes allebei naar school gaan, om de fiets te nemen dan. Als het droog is en niet vriest that is.

– de kleerkast van de kindjes beter bijhouden en enkel kopen wat nodig is: check check! Onze zomergarderobe staat hier al volledig op punt. Vermits Maren maar 2 cm groter is dan vorig jaar 🙂 kan zij dus veel van vorig jaar gewoon opnieuw aandoen, met uitzondering van de tshirts die of te vuil of toch te klein zijn en een paar spulletjes die nog van 2 jaar geleden waren. Tiemen kan ook nog in al zijn shorts en 3/4 broeken en voor hem had ik in de zomersolden al wat spullen gekocht. En ik ging deze week op schoenenjacht en kwam met 5 paar thuis voor de ronde som van 100 euro. Dank u kortingsbonnekes en collectie van vorig jaar! Voor mezelf heb ik dit jaar nog geen nieuwe kleren gekocht, 1 paar lenteschoenen wel want die van vorig jaar waren dus kapot merkte ik toen ik ze uit de kast haalde. Ik moest natuurlijk wel een nieuwe bril kopen dus tja, het budget dat anders naar kleren ging is daar aan opgesoupeerd.

– mijn uitgaven beter bijhouden. Goh ja en nee. ik vind dat dus héél moeilijk om bij te houden wat ik uitgeef. ik wéét hoeveel vaste kosten ik heb (en die zijn dus verminderd gezien ik een aantal abo’s opzegde) en vermits ik probeer om geen impulsaankopen te doen lukt het dus wel beter om toe te komen op het einde van de maand. Ik moest spaargeld afhalen om onze vakantie in mei te betalen, om mijn nieuwe set tuinmeubels te betalen en om de medische kosten van de laatste twee maand hier voor te schieten want het swingde hier aardig de pan uit: tandarts voor mij en tiemen, oogarts voor mij, kiné voor de dochter en voor mij, logo voor de zoon en de dochter, huisarts voor ons allemaal een paar keer. En de mutualiteit die er geen drie dagen meer over doet maar drie weken tegenwoordig om terug te betalen, ammai! Maar bon, het vakantiegeld komt eraan daarmee betalen we alles netjes terug ad spaarrekening en kunnen we nog een beetje opzij leggen ook! Maar als iemand dus een gouden tip heeft om die kosten echt dag na dag bij tehouden, please shoot. En nen excellfile is dus geen oplossing hier, ik heb daar of geen energie of geen tijd of geen karakter voor om dat minutieus bij te houden..

Bon, ik vind dat ik voorlopig echt wel geslaagd ben… applaus in de commentaren mag altijd. Tips en goede raad ook. 😉

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op een kwartaal goede voornemens

  1. Ik heb de uitgave ook een tijdje bijgehouden. Gewoon in een schriftje.. en als ik geen zin had, gewoon kassaticketjes erin en dan is op een rustig moment opschrijven. 🙂

  2. Voetje zegt:

    Ik houd mijn uitgave bij door ze in mijn agenda te schrijven. Niet echt ideaal maar als ik op het einde van de maand merk dat ik wat weinig geld over heb kan ik wel terug bladeren in mijn agenda en kijken waar het aan zou kunnen liggen.

  3. maaike zegt:

    de zoon ook naar de logo? dat heb ik precies gemist…

    • birgit189 zegt:

      tiemen krijg al het ganse schooljaar logo om zijn slisklank te verhelpen. en ik ben er absoluut niet kontent van, van die schoollogo, maar ja ’t is dat of het clb op mijn dak veronderstel ik dus bijten we nog efkens door…

  4. Applaus!!!! Goed bezig hoor! En hier is ’t al jàren een excell tabelleke :-). Lukt hier héél goed! Mijn eerste job was als maatschappelijk werkster in een OCMW. Budgetbegeleiding. En al sinds mijn allereerste loontje worden de uitgaven (en inkomsten) hier bijgehouden in hetzelfde excell tabelleke dat indertijd in het OCMW werd gebruikt voor de clienten. Maar goed, wat werkt voor mij werkt daarom niet voor een ander hé 😉

Geef een reactie

