schattig

Er worden graden van schattigheid zwaar overschreden als:

– de dochter als ze zich pijn doet ‘au pij’ roept en dan vlug op haar beide handjes een kusje drukt en ‘daan’ zegt
– de dochter als ze ’s avonds moet gaan slapen een kusje geeft aan de tv en ‘dada sansooooo ai saape’ zegt
– de dochter in slaaptoestand mama roept en al even slaperig ‘noh kus’ zegt tegen aangesnelde mama en dan maar meteen de daad bij het woord voegt en mama een kus geeft om dan direct weer in diep comaslaap te vallen
– de dochter elke dag met dikke knuffels en kussen onthaald en uitgezwaaid wordt in de crèche door haar vriendjes & vriendinnetjes

U begrijpt dat ik meermaals per dag in zwijm lig voor zoveel schattigheid. En dat de momenten dat ik haar achter het behang zou plakken omdat ze wéér eens onze zetel gekleurd heeft of weer eens niet wil eten of weer eens haar steeknagels de livingvloer rondgezaaid heeft een bééétje gecompenseerd worden. Een beetje.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op schattig

  1. Eilish zegt:

    Alle beetjes aan dergelijke compensatie helpen toch nietwaar ?

  2. missfolies zegt:

    Oh zo schattig inderdaad… vooral die “noh kus”. 🙂

  3. Lies zegt:

    Moh en weeral zo herkenbaar! Niet de daden van schattigheid, wel de graden van schattigheid en het feit dat dat compenseert voor de momenten dat ze me echt tot op het randje drijft! Hier is momenteel het meest-hart-doen-smeltendste dat ze mama ‘pakt’ (lees armen rond mijn nek, heel stevig) en me dan wiegt terwijl ze heel luid voor me zingt en zoentjes geeft. Soms wel 10 minuten lang! Het meest wanhopig maakt ze me door altijd het tegenovergestelde te doen dan wat wij op dat moment verwachten en dat vaak nog als een spelletje te blijven zien ook! De eerste zetel is hier ook beschreven vorige week, gelukkig was het dat van haarzelf 😉

  4. of een tiener die al grommend door het leven gaat , en dan even nadien voor je komt te staan en je een knuffel geeft (dat hij daarbij lieftallig kleintje zegt, omdat hij het laatste jaar boven me uit gegroeid is, vergeet ik even…)

  5. Oh zo lief!! Dan vergeet je toch meteen alle zorgen en muizenissen hé… Geniet maar van die lieve flinke dochter! En haar grote stoere broer. Dat mama-zijn, daar kan écht niets tegen op 🙂

Geef een reactie

