mijne woensdag

Op woensdag werk ik niet. ‘tis te zeggen ik gà niet uit werken. Wat doe ik dan wél op woensdag. Awel vandaag:

– stond ik op om 6.30 uur zoals gewoonlijk, slaagde ik erin om de krant te doorbladeren en een chocomelkske te drinken en een was buiten te hangen voor kind nummer 1 ook wakker was. Kon ik kind 1 uitstropen, wassen en aankleden want er was een overstromingsgebied in de pamper. Damn. daarna maar meteen lakens afhalen en in de wasmachien steken. installeerde ik kind 1 in de zetel met een sandwich en de zapper en ging kind 2 uit bed halen, wassen & aankleden en installeerde ook hààr in de zetel met en sandwich maar vér van de zapper :-, smeerde ik boterhammen voor kind 1 zijn lunchpakket, zette de boekentas in de auto en ging daarna mezelf wassen en aankleden. na flink wat aangepor en een kleine discussie met de dochter over welke schoenen ze mocht aandoen stapten we in de auto en gingen naar school alwaar we zoals altijd weer nét te laat waren.
– ging ik met kind 2 naar de bakker voor een ontbijt voor mezelf en om de broodkast aan te vullen, installeerde ik kind 2 in de zetel met de zapper en ging de lakenwas buiten ophangen. Om daarna in zeven haasten onze living/keuken op te ruimen, een proper huis als de thuisbegeleidster komt is gene must maar komt het geeft wel den indruk dat ge goed bezig zijt 😉
– daarna 2 uren thuisbegeleidster: spelen mét en babbelen over maren. En mijn beklag doen over dokters zonder enige vorm van empathie :-). Uw leed delen kan eens deugd doen.
– daarna loop-vlieg-cros naar de beenhouwer want de spaghettisaus die ik dàcht inn de diepvries te hebben als lunch voor de dochter bleek iets totaal anders te zijn… beenhouwer to the rescue, maren ne spaghetti gemaakt, dochter bed binnen en daarna mezelf ook een boterham gesmeerd voor de lunch.
– zoon van school gaan halen, dochter terug uit bed want slapen stond niet op hààr to do list vandaag. Zwemzakken gemaakt en wèg. Dochter afgezet bij oma en opa, met de zoon naar de zwemles waar ik 2 x bij de redders mocht komen wegen ongeoorloofde zwemtenu van de zoon (dank u huisdoc voor medisch attest) en ongeoorloofde foto actie van moeder (foto’s trekken van uw zwemmende zoon mag niet). Zwemles die een kwartier langer duurde omdat de zoon weigerde met zijn hoofd onder water te gaan en de juf niet toegaf. De zoon ook niet. De zoon won. oeps. Boze juf en boze mama.
– daarna sjeesden wij 15 km verder naar de speeltuin waar oma en opa vrolijk zaten te wezen met de dochter. Een uur later gingen we naar huis met een wenende zoon (want hij kreeg geen ijsje) en een brullende dochter (want ze had niet geslapen remember) onder de arm. 5 minuten later rustmomentje van de dag want moeder op de autostrade mét 2 slapende kinders. Thuisgekomen bleek de dochter zwaar uit haar humeur en de zoon knockout in de auto.
– na eht eten dat ik gelukkig niet zelf moest klaarmaken (dank u broertje) werden er 2 wassen van de lijn gehaald, een bed opnieuw opgedekt, 1 dochter grondig geschrobt zodat het zandbakzand uit elke plooi verdween en de zoon en de dochter werden voor tv geïnstalleerd met een desserke.
– De dochter ging slapen, de zoon mocht nog een film kijken en moeder deed de afwas, belde met oma en checkte haar mail. En werd stil van een hele mooie getuigenis alweer van een mama voor Tripliek (love the job) en van een tweede akkefietje: Ik had deze week een ‘spontane sollicitatie’ gedaan voor het meterschap van het kindje van vrienden en kijk: Ik word meter! Hoezéééééééé!!! Merci Isma (want ik weet dat ge dit leest) & Marino voor het vertrouwen, ik ga dat kind zo verwennen! You made my day écht! (allé my year! ha!) Het zoveelste bewijs dat virtuele vriendschap tot veel meer kan leiden….
– Ik las nog een artikel na voor Tripliek, sloeg nogal in paniek bij het zien van de deadline die toch weer dichterbij kruipt en schreef deze blog.

En nu ga ik slapen….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op mijne woensdag

  1. TheMiss zegt:

    En hopelijk een goede nachtrust gehad! Ik vraag me wel af wat die ongeoorloofde zwemkledij was…

    • zegt:

      tiemen zwemt met een volledig zwempakje met korte mouwen omdat hij direct onderkoeld geraakt (hij zit onder gewicht) en dat mag niet blijkbaar.

  2. Eilish zegt:

    En dat allemaal op een werkloze woensdag. Hoe een moeder lijden kan !

  3. Voetje zegt:

    Ik ken dat, zo van die dagen waarop je niet moet werken maar die wel stampvol zitten met van alles en nog wat

  4. Héél herkenbaar! Hier maar met 1 kindje, maar toch… Als ik héél eerlijk ben moet ik toegeven dat die woensdagen thuis best wel een stuk vermoeiender zijn dan de werkdagen op het werk. Maar shhht… dat heb ik niet luidop gezegd hé 😉

Geef een reactie

