Recyclage

Er wordt hier meer en meer tweedehands gekocht. Toen ik 6 jaar geleden zwanger was van Tiemen (6 jaar al fiew) deed ik mijn eerste aarzelende stappen op de tweedehandsmarkt. Ik kocht een park en nog wat andere babyspullen. En toen met zo een kleine baby in huis begon ik ook eens rond te kijken op de tweedehandsbeurzen van ‘den bond’ voor kleertjes en speelgoed. En toen de 2 kinders hier wat te groot begonnen te worden voor de échte babyspullen waagde ik mij zelf ook aan de verkoop en dat ging héél goed, bijna alles kon ik verkopen en er zo toch een aardig centje voor terugverdienen waarmee Tiemen dan een eigen stekje kreeg op de slaapkamer van mama (jawel tot nader orde nog altijd). Tiemen zijn eerste fietsje was een superkoopje, 15 euro en ondertussen zijn we al een zadel en 2 banden verder maar hij rijdt er nog altijd mee, soms liever dan met de nieuwe grote fiets die hij ondertussen kreeg. We zijn ook grote fans van de kringloopwinkel, wat ik echt niet verkocht krijg en te goed is voor het containerpark gaat naar de kringloop of als het babyspullen zijn worden die doorgegeven of gaan ze naar Babynest. En natuurlijk kijk ik ook eens rond in de kringloopwinkel :-), mijn Secret santakadootjes bv tikte ik grotendeels daar op de kop, beloningsknikkers voor Tiemen, puzzels & kinderboeken…. En ook de tweedehandsgroepkes op fb vind ik heel interessant, ik zit er in een boekenclubje waar je boeken kan ruilen, kopen & verkopen en af en toe ga ik daar dus eens shoppen. Ook voor kinderkleertjes zijn er interessante groepkes, ondertussen weet ik al bij wie ik moet zijn voor meisjeskleertjes en/of jongenskleren. En gisteren deed ik er dus een superkoopje… ik ben al lang aan het nadenken over een nieuwe fiets en de tweedehandssites wat in de gaten aan het houden en na een paar keer nét te laat geweest te zijn had ik gisteren prijs! Een hele mooie stevige fiets, heel goed onderhouden voor een faire prijs. We kunnen in de lente nog wat oefenen en wie weet deze zomer eens een serieus toerke doen met de fiets met de kindjes…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

