plannen

Ik plan graag. Mijn job houdt voor een groot deel planning en organisatie in en ik doe dat graag. Zo ne ruwe schets maken, weten wat je wil en dan alle externe factoren contacteren en in acht nemen en de puzzelstukjes in mekaar schuiven en tadààààà: klaar. Ik kon er vroeger erg kregelig van worden als ièts of ièmand mijn planning om zeep hielp. Zo een uur te laat komen op een afspraak bv, of op het laatste moment iets dat niet kan doorgaan. Of mensen die niet komen opdagen. Of slecht weer als ik een buitenactiviteit voorzien had.

Ik ga niet zeggen dat ik helemaal zen ben tegenwoordig maar ik ben sinds de geboorte van Maren wel een stuk meer relax in al die dinges. Ik plan nog altijd 🙂 maar als er iets niet kan doorgaan… so be it. Kom je een uur te laat op een feestje, och ja. jammer maar bon. Kindje ziek en net druk weekendje. Alles afbellen en blazen en thuisblijven. En wie dat niet begrijpt ja, ik begrijp dat, ik was vroeger ook zo 😉

Dit weekend is het weer zo ver dus: een vrij druk weekend gepland en de zoon is ziek…. dus geen schoolfeest, geen zwemles, geen zwembadje id tuin. Gewoon rustig thuis spelen en hopen dat het tegen maandag toch wat beter is. En dat de dochter het niet overneemt. Of ik.

Ondertussen ben ik er niet rouwig om dat ik met mijn voeten omhoog in mijn tuinzetel kan lezen terwijl de kindjes spelen. Elk nadeel heb z’n voordeel.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op plannen

  1. anomama zegt:

    Herkenbaar… En vooral het feit dat je maar hoopt dat niemand anders het overkrijgt!
    Ik hoop dat ze niet té ziek is, en snel genezen is.

  2. Voetje zegt:

    Ik plan vooral veel in mijn hoofd en dat is soms wel nodig om alles geregeld te krijgen. Ik kan er nog altijd niet goed tegen als mijn persoonlijke planning verstoord wordt.

  3. Heel herkenbaar blogje,…..en kindjes maken van een georganiseerde moeder een flexibele moeder, of dat maak ik mezelf toch wijs :-), ik blijf plannen, lijstjes maken ed, maar we worden flexibeler wanneer het niet loopt zoals ik het wil, vroeger kon ik daar echt ambetant van worden, als dat geen mooie evolutie is,…..:-), geniet van je benen omhoog!

Geef een reactie

