uitdaging

Dus bij het begin van het nieuwe jaar stond er bij mijn goede voornemens…. dit jaar geen nieuwe kleren of schoenen voor de mama ( kado krijgen mag wel ;-), tweeehands ook, of bij zware verslijting van iets mag vervangen ook) én geen nieuwe boeken (tweedehands mag) voor de mama.

Tot mijn eigen grote verbazing gaat dat eerste punt dus supervlot… Ik heb 1 paar nieuwe schoenen gekocht omdat de andere echt versleten waren (ok ik heb nog 100 paar andere id kast staan (ik overdrijf! ik overdrijf!) maar dat paar dat versleten was droeg ik dus bijna altijd wegens gemakkelijk en overal op gaan, u kent dat. Ik heb met een aankoopbon van vorig jaar een twinsetje gekocht, ik heb met een lingeriekadobon ne nieuwe Marie-Jo gekocht (ha! reclaam!) en ik heb 2 nieuwe tshirtjes gescoord in de carrefour ter vervanging van t shirts met onverklaarbare vetvlekken die er niet meer uitgaan. Thats’s it! Op 6 maand!! Mannekes, dat is dus een tiende van wat ik vorig jaar al gekocht zou hebben. En pas op ik vind dat leutig want ik koop nu véél bewuster! Ik kan echt drie keer teruggaan naar ne winkel nu voor ik het echt koop. Zo prijsbewust en efficiënt en al. Win win.

Het werkpuntje zijn de boeken dus. Zucht. Goed punt: ik neem in de bib als ik met de kindjes ga ook elke keer een boek mee voor mezelf. Tot zover zijn we goed bezig. Maar ik heb dus toch ook al weer een aantal boeken gekocht dit jaar, e-books en gewone boeken. Gelukkig niet allemaal nieuw, ongeveer de helft tweedehands en de helft nieuw. Stoem hé, het is nochtans niet dat ik zonder lezing zit, de e-books zijn op voor de moment maar ik heb zéker nog 20 ongelezen boeken staan… en vanmiddag zijn er dus nog drie bijgekomen. Dat komt ervan als ge nieuwe schrijvers ontdekt. Karin Slaughter en Harlan Coben. En ik heb nog niet alle Nora Roberts en Nicci French :-). En En En … enfin, werkpuntje dus voor de volgende 6 maand… mss toch eerst uitlezen wat er id kast staat …

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op uitdaging

  1. mamavantwee zegt:

    Karin Slaughter is goed, hé. Heb ze nog niet allemaal gelezen, en ik moet mij ook telkens inhouden om ze te kopen, aangezien hier ook nog een stapeltje ‘to read’ ligt. zoooo herkenbaar 😉

  2. Je kan niet alles onmiddellijk veranderen,…….ik vind dat jij het helemaal niet slecht doet,……..

  3. Voetje zegt:

    Dat laatste deel is héél erg herkenbaar 😉 Ik heb hier nog bijna 200 boeken staan die ik niet gelezen heb en toch blijf ik er nog kopen

  4. missfolies zegt:

    Goed bezig. Ik zou het alleszins niet kunnen! (Maar ’t zou mij wel sieren moest ik het es proberen…)

Geef een reactie

